محققان می گویند درمان عفونت زخم جراحی با روش فشار منفی بسته سریع تر از فشار منفی باز رخ می دهد. 

دروانا:

گزارش شده از مجله کالج جراحان آمریکا- 16 ژانویه 2018

منتشر شده در مد اسکیپ

دکتر ریچارد فرازی از مرکز علمی کالج دارویی تکزاس می گوید از اینکه بعد از درمان با روش فشار منفی بسته زخم های عفونی زیادی در این دسته از بیماران باقی نمانده اند بسیار متعجب شدم. نتایج به طور شگفت انگیزی مطلوب بودند.

درمان فشار منفی باز زخم سال ها برای درمان عفونت زخم جراحی استفاده می شود و دوره دوران کوتاه تر و پذیرش بهتری از سوی بیمار در مقایسه با درمان پانسمان استاندارد داشته است. درمان فشار منفی بسته زخم برای درمان زخم هایی استفاده می شود که بخیه و یا بسته شده اند. شواهد پراکنده ای از استفاده از درمان فشار منفی باز در بهبود زخم جراحی آلوده و چرکی حمایت می کنند.

تیم دکتر فرازی در 49 نفر از بیمارانی که جراحی سیلیتومی انجام داده اند میزان تاثیر گذاری درمان فشار منفی بسته در درمان زخم های جراحی را با درمان فشار منفی باز مقایسه کردند.

فرازی می گوید من این مطالعه را با شک و تردید برای درمان فشار منفی بسته مطرح کردم. مطمئن نبودم که این درمان چطور می تواند در عفونت زخم جراحی در این بیماران پرخطر موثر باشد. اما حمایت کافی در مورد درمان فشار منفی بسته در زمینه های بالینی دیگر وجود داشت.

مدت زمان درمان با فشار منفی بسته (7-14.5 روز) در مقایسه با درمان فشار منفی باز (48-57.4 روز) کاهش یافته است.

تنها دو زخم درمان نشدند که در بیمارانی بودند که درمان فشار منفی باز دریافت کرده بودند و روزهای 6 و 13 بعد از جراحی جان خود را از دست دادند.

چهار مرگ در درمان باز و سه مرگ در درمان بسته رخ داد همچنین یک مورد عفونت زخم جراحی در درمان باز و 2 مورد در درمان بسته مشاهده شد. هر دو بیمار با زخم عفونی در درمان بسته، درمان باز دریافت کردند.

طبق تخمین های انجام شده توسط محققین، هزینه درمان عفونت زخم جراحی در طی 7 روز با دستگاه درمان فشار منفی باز بسیار کمتر (در حدود 1/9) از هزینه درمان 48 روزه با درمان فشار منفی باز است.

" ما قصد داریم به تجزیه و تحلیل این گروه بزرگتر از بیماران برای تأیید یا احتمالا رد کردن یافته های تحقیق پیش بینی شده ی تصادفی مان، بپردازیم. این پتانسیل می تواند یک گام مهم در مدیریت زخم های آلوده و کثیف باشد. زخم های باز و درمان فشار منفی باز ناراحتی، ناتوانی و هزینه هایی را برای بیماران به دنبال دارد." دکتر فرازی

برگرفته از: وبسایت https://www.medscape.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه