یک مطالعه جدید نشان می دهد در سراسر جهان بیش از یک بیمار از 10 بیمار بعد از انجام عمل جراحی دستگاه گوارش دچار عفونت محل جراحی می شوند.

دروانا:

گزارش شده از مجله بیماری های عفونی لنست- 13 فوریه 2018

منتشر شده در 15 فوریه 2018

آمار به طور گسترده ای متفاوت است؛ زیرا مصرف بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در کشورهای فقیرتر احتمالا موجب شیوع بیشتر عفونت محل جراحی می شود.

دکتر اون هاریزون از واحد جراحی جهانی در دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلندمی گوید در سراسر جهان، مقدار زیادی از آنتی بیوتیک های به منظور پیشگیری و درمان عفونت های محل جراحی استفاده می شود.

با این حال، در یک پنجم موارد، میکروارگانیسم های عامل نسبت به آنتی بیوتیک های قبل از عمل مقاوم بوده و این به یک کشور از سه کشور در کشورهای کم درآمد افزایش یافته است.

در این مطالعه، داده های بیش از 12500 بیماری از 66 کشور که عمل جراحی دستگاه گوارش انجام داده اند مورد آنالیز قرار گرفت. در حدود 12 درصد از آنها در طول 30 روز بعد از عمل دچار عفونت جای جراحی شدند. 22 درصد از این عفونت ها به آنتی بیوتیک های رایج پاسخ ندادند.

بیماران از کشورهای پر درآمد کمترین میزان عفونت را داشتند (8 درصد) این در مقایسه با 14 درصد در کشورهایی با سطح درآمد متوسط و 23 درصد در کشورهای کم درآمد، قرار می گیرد.

عفونت های محل جراحی در بیشتر موارد مرگبار بودند. میزان مرگ و میر در بیماران درگیر با عفونت محل عمل جراحی 5 درصد در بیماران بدون عفونت 2 درصد بود. همچنین میزان بستری شدن در بیماران مبتلا به عفونت 3 برابر بیشتر از بیماران بدون عفونت است (7 روز در مقابل 2 روز). احتمال عفونت و یا جراحی دیگر نیز در افراد مبتلا به عفونت جای جراحی بیشتر است.

میزان بروز مقاومت آنتی بیوتیکی به طور قابل ملاحظه ای متفاوت است که این میزان در کشورهای کم در آمد به 36 درصد می رسد (دو برابر این میزان در کشورهای پردرآمد).

این نشان دهنده استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در کشورهای کم درآمد است. این یافته ها ارتباط بین عفونت های جراحی و مقاومت ضد میکروبی جهانی را توصیف می کنند.

 مطالعه به طور قابل ملاحظه ای به درک ما از مشکل جهانی عفونت های بعد از عمل جراحی و مرگ و میر ناشی از آن کمک می کند. اگر چه این ایده که عفونت محل عمل جراحی تنها یک عفونت محل جراحی است بسیار شایع است، اکنون شناخته شده است که هزینه یک عفونت جای جراحی از لحاظ مرگ و میر، عوارض، هزینه های مراقبت های بهداشتی و از دست دادن سودمندی بسیار وسیع است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه