بر اساس یافته های به دست آمده از کارآزمایی های بالینی، داروی Delafloxacin آنتی بیوتیک مناسبی به منظور رفع عفونت های پوستی می باشد. این دارو ساختاری کینولونی دارد اما در مقایسه با سایر داروهای مشابه شکل و سایز آن کمی متفاوت است.

دروانا:

داروی Delafloxacin به منظور درمان عفونت پوستی باکتریایی و عفونت های ساختاری پوستی در کارآزمایی جدیدی که انجام گرفت با ونکومایسین مورد مقایسه قرار داده شد. دکتر Sue Cammarata از مرکز Melinta Therapeutics در آمریکا طی گزارشی آن لاین در تاریخ پنجم اکتبر در ژورنال Antimicrobial Chemotherapy عنوان داشت Delafloxacin انتخاب درمانی برای عفونت های ناشی از پاتوژن های گرم مثبت از جمله MRSA هم چنین پاتوژن های گرم منفی می باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا Delafloxacin را برای درمان عفونت پوستی باکتریایی و عفونت های ساختاری پوستی  در ماه ژوئن گذشته تایید کرد. این دارو ساختاری کینولونی دارد اما در مقایسه با سایر داروهای این دسته دارای شکل و سایز متفاوتی می باشد.

در کارآزمایی انجام شده 660 بیمار به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. یک گروه 300 میلی گرم Delafloxacin را به طور وریدی دریافت می کرد و گروه دیگر ونکومایسین 15 میلی گرم بر کیلوگرم را همراه با aztreonam 2 گرم روزی دو بار به مدت 14 روز دریافت می کرد.

آنالیز ها نرخ پاسخ مشابهی در حدود 80 درصد را در هر دو گروه در بازه 48 تا 72 ساعت پس از شروع درمان نشان داد. در پیگیری که در روز چهاردهم درمان انجام گرفت 52 درصد بیماران گروه Delafloxacin و 50.5% افراد گروه ونکومایسین درمان شده بودند.

در پیگیری که در روز 12 تا 28 انجام گرفت محققان نرخ بهبود را در هر دو گروه به ترتریب 70.4 و 66.6 درصد تخمین زدند. نرخ بهبودی کامل MRSA در گروه Delafloxacin صد در صد بود اما در گروه vancomycin/aztreonam 98.5% بود.

نرخ بروز عوارض جانبی در هر دو گروه مشابه بود. در گروه ونکومایسین درصد بیشتری از افراد به دلیل بروز عوارض جانبی درمان را قطع کرده بودند.

جمع بندی محققین چنین بود: در هر دو فرمول وریدی و خوراکی Delafloxacin گزینه درمانی مناسبی برای انواع عفونت های پوستی ناشی از باکتری های گرم منفی و مثبت می باشد.

برگرفته از: وبسایت https://www.medscape.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه