بر اساس یافته های جدید به نظر می رسد به هنگام برداشتن خال های پوستی مشکوک یا بدخیم بهتر است حدود دو میلی متر از بافت سالم اطراف خال نیز برداشته شود. به این ترتیب احتمال باقی ماندن ضایعه و یا انجام جراحی بعدی کاهش می یابد.

دروانا:

اگر اقدام به برداشتن خال های مشکوک می کنید پزشک ممکن است حدود دو میلی متر از بافت سالم اطراف خال را نیز بردارد. طبق گزارش های جدید انجام این کار می تواند نیاز به جراحی دوم را در صورت سرطانی شدن خال از بین ببرد.

در تحقیقی که انجام گرفت 150 خال مشکوک از 140 مرد و زن برداشته شد. در همه موارد حداقل دو میلی متر از پوست اطراف خال نیز برداشته شد. پزشکان عنوان کردند پوست سالم از نواحی مرز خال برداشته شده است.

دکتر دیوید پولسکی متخصص درماتولوژیست و انکولوژی درماتولوژیست در مرکز بهداشتNYU Langone عنوان داشت اگر چه اغلب خال های مشکوک پوستی سرطانی نبودند اما زمانی که تصمیم بر برداشتن خال می باشد، استاندار مشخصی از حاشیه های قابل برداشت پوست سالم باید تعیین شود.

دکتر پولسکی خاطر نشان کرد اغلب جراحان تنها بخش تیره خال های مشکوک را بر می دارند یا زمانی که قرار بر برداشت کل خال می باشد تنها یک میلی متر از حاشیه اطراف خال را بر می دارند.

در این تحقیق 90 درصد خال ها به طور کامل و طی یک جراحی برداشته شد. در مورد 7 درصد خال ها تشخیص ملانوما داده شد. ملانوما تهاجمی ترین فرم سرطان پوست می باشد. این تحقیق نشان داد در طول پیگیری که هیجده ماه بعد انجام شد هیچ یک از بیماران در محل جراحی دچار توده مشکوک نشده بودند.

دکتر پولسکی در اخباری عنوان کرد این تحقیق نشان داد که برداشتن حاشیه ای بزرگتر از اطراف خال های مشکوک در برداشتن موفقت آمیز خال آن هم طی یک مرحله، موثرتر و بی خطر تر می باشد و این در مقایسه با رویکرد فعلی که چندان استاندارد هم نمی باشد بهتر است.

بر اساس گفته محققین دو سوم از صدها هزار خال پوستی که سالانه در آمریکا برداشته می شود نیاز به پیگیری و انجام جراحی دیگر دارد زیرا سلول های سرطانی خال در طول اولین جراحی به درستی برداشته نمی شوند. محققین خاطر نشان کردند انجام جراحی دوم ریسک ایجاد عفونت، خونریزی و ایجاد اسکار را افزایش می دهد ضمن این که هزینه بیشتری را نیز به دنبال دارد.

یافته های حاصل از این تحقیق در تاریخ دوم اکتبر در ژورنال آکادمی درماتولوژی منتشر شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه