برای انجام لایه برداری پوست باید به نوع پوست خود توجه کنید و متناسب با نوع پوست خود روش لایه برداری مناسبی را انتخاب نمایید، دکتر ربکا تانگ استادیار درماتولوژی در دانشگاه پزشکی لویولا در Maywood عنوان می کند، در برخی افراد لایه برداری پوست می تواند قرمزی و شیوع آکنه را تشدید کند و به پوست افراد بیشتر آسیب وارد کند.

دروانا:

خیلی از محصولات مراقبت پوستی با برداشت سلول های مرده پوست وعده بهبود ظاهر پوست و سالم شدن پوست را می دهند. اما برخی اوقات به گفته انجمن متخصصین پوست آمریکا این لایه برداری می تواند به پوست شما آسیب بزند.

دکتر ربکا تانگ استادیار درماتولوژی در دانشگاه پزشکی لویولا در Maywood عنوان می کند، در برخی افراد لایه برداری پوست می تواند قرمزی و شیوع آکنه را تشدید کند. اگر شما انتخاب می کنید که لایه های مرده پوست را بردارید باید روش بی خطری را انتخاب کنید که به پوست آسیب نزند.

دکتر تانگ توصیه می کند قبل از لایه برداری پوست، نوع پوست خود را در نظر داشته باشید:

  • پوست حساس اغلب بعد استفاده از محصولات پوستی دچار قرمزی و سوزش می شود.
  • پوست نرمال شفاف است و حساسیتی ندارد.
  • پوست خشک، پوسته پوسته، خشن و خارش دار است.
  • پوست چرب ظاهری براق و چرب دارد.
  • پوست مختلط در برخی نواحی خشک و در برخی نواحی چرب می باشد.

درک نوع پوست به انتخاب روش لایه بردای مناسب پوست کمک خواهد کرد. دو راه برای لایه برداری در خانه وجود دارد. روش اول، پوست مرده می تواند با استفاده از روش مکانیکی مانند برس، اسکراب و یا استفاده از اسفنج برداشته شود. روش دوم، با استفاده از ترکیبات شیمیایی مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسید نیز می توان لایه برداری ملایمی انجام داد.

مراحل زیر به پیشگیری از آسیب پوست در هنگام لایه برداری کمک خواهد کرد:

  • داروی مصرفی و محصول مراقبتی که در حال استفاده از آن هستید را در نظر داشته باشید: برخی داروها می تواند پوست شما را حساس تر کند، برای مثال استفاده از کرم های رتینوئیدی و یا محصولات حاوی رتینول یا بنزوئیل پروکساید پوست شما را حساس تر می کند. لایه برداری در حین استفاده از این داروها می تواند سبب شیوع آکنه و یا خشکی شدید در شما شود.
  • روشی را برای لایه برداری پوست انتخاب کنید که با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد: افرادی با پوست خشک، حساس و مستعد آکنه باید استفاده از روش ها ملایم را در نظر داشته باشند. آن هایی که پوست چرب و ضخیمی دارند باید از درمان های قوی تر و لایه برداری مکانیکی استفاده کنند. افرادی با پوست تیره تر ممکن است به روش های خشن به خوبی پاسخ ندهند.
  • در هنگام لایه برداری با پوست خود مهربان باشید: اسکراب یا لایه برداری های شیمیایی باید به آرامی با حرکات مدور و به مدت سی ثانیه انجام شود. سپس پوست خود را با آب ولرم شستشو داده و هرگز در نواحی زخمی و یا آفتاب سوخته لایه برداری را انجام ندهید.
  • پس از لایه برداری از مرطوب کننده استفاده کنید: حتما بعد از لایه برداری پوست از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.
  • در انجام لایه برداری افراط نکنید: لایه برداری زیاد می تواند منجر به قرمزی و تحریک پوست شود.

اگر در این زمینه سوالاتی داشته باشید یک متخصص پوست می تواند پوست شما را ارزیابی کرده و به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه