تحقیقات جدید نشان داده که بین بیماری اگزما و افزایش ریسک بیماری قلبی ارتباطی وجود ندارد. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که احتمالا بین پسوریازیس که یک بیماری پوستی می باشد و حملات قلبی ارتباط وجود دارد.

دروانا:

محققین گزارش کردند شواهدی در دست نیست که بین اگزما و افزایش ریسک بیماری قلبی ارتباطی را نشان دهد.

یافته های تحقیقات اخیر نشان می دهد، در افراد مبتلا به آتوپیک درماتیت (بیماری شایع پوستی که به عنوان اگزما شناخته می شود) ریسک ابتلا به مشکلات قلبی افزایش می یابد.

محققین در این تحقیق جدید سوابق پزشکی بیش از 260000 کانادایی را در سینین 30 تا 74 سال مورد ارزیابی قرار دادند.

به گفته دکتر آرون دروکر محققین دریافتند هفت درصد افراد مبتلا به اتوپیک درماتیت در خطر ابتلا به فشار خون بالا، دیابت نوع دو، حملات قلبی و یا سکته قرار نداشتند. دکتر آرون دروکر استادیار درماتولوژی در دانشگاه بروان می باشد.

این تحقیق نتوانست نشان دهد آیا ارتباطی بین اگزما و شدت بیماری های قلبی وجود دارد یا خیر. دروکر افزود تحقیقات در مورد این موضوع هم چنان ادامه دارد.

دروکر توضیح داد احتمال ارتباط بین اگزما و بیماری قلبی احتمالا ریشه در ارتباط بین پسوریازیس و بیماری قلبی دارد که البته این ارتباط هنوز در سطح تحقیقات مطرح است.

در حالی که اگزما و پسوریازیس به هم شباهت دارند اما در سطح مولکولی آن ها از هم متفاوت می باشند و ممکن است به دلیل همین تفاوت پسوریازس با بیماری قلبی ارتباط داشته باشد.

این یافته ها اخیرا در ژورنال British Journal of Dermatology منتشر شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه