زایمان برای اغلب خانم ها یک مرحله دشوار است و دستورالعمل های اخیر می گوید که خانم ها برای زایمان، غذا نخورند.

اما محققین کانادایی می گویند وعده غذایی سبک در طول زایمان می تواند برای اغلب خانم های سالم ایده خوبی باشد.

کریستوفر هارتی دانشجوی پزشکی از دانشگاه St. John's واقع در Newfoundland گفت یافته های ما نشان می دهد که لازم است در عمل تغییری در این دستورالعمل ها ایجاد کنیم.

او  قرار بود این یافته ها را روز شنبه در نشست سالانه ای که در ساندیاگو برگزار می شود، ارائه دهد.

از قدیم به خانم ها گفته می شد به هنگام زایمان از خوردن و نوشیدن اجتناب کنند زیرا این نگرانی وجود داشت که غذا یا مایعات به ریه های آنها استنشاق شود، شرایطی که به آن برون مکیدن (aspiration) گفته می شود. بر اساس گفته محققین، این شرایط می تواند منجر به پنومونی شود.

اما آنها متوجه شدند که با این پیشرفت های پزشکی بروز این مشکل بعید است. بر اساس گفته محققین، aspiration در طول زایمان به ندرت اتفاق می افتد: در ایالات متحده آمریکا، در طول زایمان هایی که در سال های 2005 و 2013 اتفاق افتاد، تنها یک مورد aspiration اتفاق افتاد.

محققین توضیح دادند، کاهش ریسک aspiration به دلیل پیشرفت در مراقبت های بیهوشی است، برای مثال افزایش استفاده از انسداد نخاعی و اپیدورال به جای انتقال داروی بیهوشی از طریق ماسک به بینی و دهان.

در این تحقیق تیم تحقیقاتی هارتی این موضوع را مورد بازبینی قرار داده است. آنها 385 مقاله منتشر شده را از سال 1990 بازبینی کردند و جمع بندی آنان چنین بود: در طول زایمان اجتناب از خوردن و آشامیدن برای خیلی از خانم ها لزومی ندارد.

بر اساس گفته محققین، در حقیقت، داشتن وعده غذایی سبک مفید نیز هست زیرا خانم ها به هنگام زایمان به انرژی و کالری شدیدی نیاز دارند، درست مانند یک دونده ماراتون.

هارتی گفت به جای این که متخصصین بیهوشی و زنان و زایمان بگویند مصرف غذا ممنوع است بهتر است هر بیمار را فرد به فرد ارزیابی کنند. خانم هایی که احتمال aspiration در مورد آنها کم است می تواند در طول وضع حمل وعده غذایی سبکی مصرف کنند. این به مادران باردار گزینه بیشتری را می دهد و مانع می شود که آنها به لحاظ کالری حین زایمان کم بیاورند و به آنها کمک می کند در طول زایمان انرژی خود را حفظ کنند.

دو تن از متخصصین نیز با این یافته ها موافق بودند اما گفتند نکته اساسی شناسایی بیمارانی است که در خطر کم aspiration قرار دارند.

دکتر Anthony Vintzileos مسئول بخش زنان وزایمان در بیمارستان Winthrop-University در Mineola گفت وعده غذایی سبک در طول زایمان برای اغلب خانم هایی که بارداری کم خطری دارند می تواند مفید باشد.

اما او اشاره کرد که aspiration در شرایطی که انجام  اورژانسی جراحی سزارین به دلیل زجر تنفسی جنین ضروری باشد، مسئله قابل توجهی است. در این موارد ممکن است از بیهوشی کلی استفاده شود و وعده غذایی که مادر اخیرا مصرف کرده در این شرایط می تواند ریسک aspiration را برای مادر به همراه داشته باشد.

بنابراین متخصصین بیهوشی و زنان و زایمان باید بتوانند هر خانم بارداری را به خوبی ارزیابی کنند تا بتوان تشخیص داد که آیا آنها می توانند وعده غذایی سبکی را مصرف کنند یا خیر.

دکتر Francine Hippolyte متخصص زنان و زایمان در مرکز پزشکی Long Island Jewish با این یافته ها موافق بود و گفت مادرانی که در خطر بسیار کمی قرار دارند می توانند وعده غذایی سبکی مصرف کنند، زیرا زمان غیر قابل پیش بینی زایمان به انرژی نیاز دارد.

او گفت با توجه به نتایج این تحقیق همچنین با توجه به پیشرفت هایی که در بیهوشی به دست آمده است، در صورتی که بیمار به درستی مورد ارزیابی قرار بگیرد و در صورتی که نشان داده شود بیمار در خطر کمی قرار دارد باید حداقل به بیمار اجازه داده شود تا رژیم مایعاتی مشخصی داشته باشد.

محققین به این نکته توجه دارند که یافته های ارائه شده در نشست های پزشکی همگی تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1394/08/15
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه