متخصصین زنان معتقدند که خانم ها نیاز دارند که علائم سرطان تخمدان را بشناسند و در صورت مشاهده آن ها به پزشک مراجعه کنند.

دروانا:

منتشر شده در 2 سپتامبر 2018

متخصصین زنان معتقدند که خانم ها نیاز دارند که علائم سرطان تخمدان را بشناسند و در صورت مشاهده آن ها به پزشک مراجعه کنند.

طبق آمار انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان پنجمین علت مرگ در خانم های آمریکایی محسوب می شود و بیشتر از هر سرطان دیگری در سیستم تولید مثلی، زندگی خانم ها را تهدید می کند.

موسسه ملی سرطان آمریکا اعلام داشته است که حدود 22240 خانم در آمریکا در سال 2018 با بیماری سرطان تخمدان تشخیص داده خواهند شد و در حدود 14000 نفر از آن ها در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

دکتر استفانی بلین مدیر انکولوژی زنان برای سیستم سلامت سینای در شهر نیویورک معتقد است که هر خانم که دچار نفخ بدون دلیل مشخص، ناراحتی معده، فوریت برای ادرار کردن یا درد شکمی برای چند هفته می شود باید به پزشک مراجعه نماید و اگر پزشک علائم زیر را جدی نگیرد او باید به پزشک دیگری مراجعه کند. سایر علائم سرطان تخمدان شامل درد لگنی، خستگی، تغییر وزن بدون دلیل مشخص و خونریزی غیر طبیعی یا هر خونریزی بعد از یائسگی می باشند.

به بسیاری از خانم ها با این علائم گفته می شود که این علائم تنها با افزایش سن ایجاد شده اند و یا وزن آن ها افزایش یافته است؛ بدین ترتیب آن ها زمان ارزشمند برای تشخیص و درمان سرطان تخمدان را از دست می دهند. محققین دریافته اند خانم هایی که سرطان تخمدان قبل از پراکندگی در آن ها تشخیص داده می شود تا 93 درصد ممکن است برای پنج سال به زندگی خود ادامه دهند اما تشخیص سرطان تخمدان اغلب دشوار بوده و به تاخیر می افتد.

خانم هایی که دارای ژن های جهش یافته BRCA1, BRCA2 هستند در معرض خطر افزایش یافته سرطان تخمدان قرار دارند و این خطر برای تمام خانم ها با افزایش سن بالا می رود. نیمی از سرطان های تخمدان در خانم هایی تشخیص داده می شوند ه 63 ساله یا بزرگ تر هستند.

طبق اخبار منتشر شده، استفاده طولانی مدت از قرص های ضد بارداری خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تا 50 درصد کاهش می دهد. برداشتن لوله های فالوپ و تخمدان ها بهترین راه برای پیشگیری از سرطان تخمدان است اما این کار برای همه خانم ها مناسب نیست.

 

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه