یک مطالعه جدید نشان می دهد یائسگی ممکن است تحلیل فیزیکی را در خانم های مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید تسریع کند.

دروانا:

گزارش شده در مجله روماتولوژی- 29 ژانویه 2018

منتشر شده در 5 فوریه 2018

در حالی که میزان شیوع آرتریت روماتوئید در خانم ها 3 برابر بیشتر از مردان است و خانم های مبتلا به آرتریت روماتوئید دچار تحلیل فیزیکی و ناتوانی بیشتری می شوند، تفاوتهای جنسیتی در آرتریت روماتوئید به اندازه ناچیزی درک شده اند.

آرتریت روماتوئید چیست؟

آرتریت روماتوئید یک اختلال خودایمنی است که موجب التهاب و درد در مفاصل می شود.

تحقیق دیگری نشان می دهد که آرتریت روماتوئید در خانم ها تحت تاثیر زایمان و سایر تغییرات تولید مثلی و هورمونی قرار می گیرد. برای مثال، احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید در خانم هایی که یائسگی زودرس را تجربه می کنند بیشتر از خانم هایی که سن نرمال یائسگی یا یائسگی دیررس را دارند، است.

الیزابت مولارد استادیار پرستاری در دانشکده پرستاری دانشگاه لینکلن در نبراسکا معتقد است برای رسیدن به پاسخ این سوال که چرا زوال عملکردی در خانم های مبتلا به آرتریت روماتوئید بعد از یائسگی تشدید می شود، به مطالعات بیشتری نیاز است.

در این مطالعه، نزدیک به 8200 خانم مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید مورد بررسی قرار گرفتند. خانم هایی که قاعدگی در آن ها متوقف نشده بود تحلیل فیزیکی کند تری را در مقایسه با خانم هایی که در سنین بعد از یائسگی قرار داشتند، تجربه کردند.

نتایج نشان می دهند که یائسگی تاثیر چشمگیری بر درجه و میزان زوال فیزیکی در خانم های مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید دارد و بیماری را تشدید می کند.

"این ناتوانی فیزیکی نه تنها برای خانم ها رنج آور است بلکه در مجموع برای بیماران و سیستم درمانی پر هزینه است.

تحقیق به طور خاص در مورد مکانیسم اتصال این متغیرها با هدف نهایی شناسایی مداخلات مورد نیاز است که بتواند عملکرد خانم های مبتلا به آرتریت روماتوئید را دوران یائسگی حفظ کرده و بهبود بخشد." دکتر مولارد

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه