یک مطالعه در بریتانیا نشان می دهد که خانم هایی که پریود آن ها در سنی زود تر از 12 سال اتفاق می افتد با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی روبه رو می شود.

دروانا:

گزارش شده در مجله قلب- 16 ژانویه 2018

یائسگی زودرس، پیامدهای بارداری و هیسترکتومی نیز موجب خطر افزایش یافته در بیماری های قلبی و سکته مغزی می شوند.

به نظر می آید که بررسی های قلبی عروقی بیشتر می تواند به خانم هایی که چرخه تولید مثلی آن ها سریع تر کامل شده (پریود زود هنگام) و یا خانم هایی دچار ناراحتی های نامطلوب تولید مثلی شده اند و یا هیسترکتومی انجام داده اند در به تاخیر انداختن و یا پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

یافته ها از داده های حاصل از 267000 خانم در انگلستان که متوسط سنی 56 سال داشتند به دست آمدند. مشارکت کنندگان از سال 2006-2010 مورد بررسی قرار گرفتند که این بررسی تا مارس 2016 و یا اولین حمله قلبی یا سکته مغزی که اتفاق افتاد ادامه پیدا کرد.

مطالعه نشان می دهد که خانم هایی که در سن کمتر از 12 سال اولین پریود (پریود زودرس) را تجربه می کنند احتمال بیماری های قلبی 10 درصد بیشتر از افرادی است که در 13 سالگی یا بیشتر پریود را تجربه می کنند.

یائسگی زودرس- که زودتر از 47 سالگی اتفاق می افتد- 33 درصد احتمال بروز بیماری قلبی و 47 درصد احتمال سکته مغزی را بالا می برد.

با هر سقطی که ممکن است اتفاق بیافتد احتمال بیماری قلبی 6 درصد افزایش می یابد. مرده زایی نیز 22 درصد خطر بیماری قلبی و 44 درصد خطر بروز سکته مغزی را افزایش می دهد.

خانم هایی که هیسترکتومی انجام داده اند و یا قبل از هیسترکتومی تخمدان های خود را برداشته هم در معرض خطر افزایش یافته بیماری قلبی قرار دارند.

از آنجایی که این یک مطالعه مشاهداتی بود، هیچ نتایج محکمی در رابطه مورد علت و معلولی بدست نیامد. با این حال این مطالعه یک تحلیل بزرگ بود و به تعدادی از عوامل دیگر که می تواند بر خطرات تاثیر گذار باشد، پرداخته است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه