بر اساس اخبار اعلام شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی تستی برای تشخیص ویروس زیکا در خون اهدا شده ایجاد شده است. دقت این تست در حدود 99 درصد می باشد. بررسی خون اهدا شده به لحاظ وجود ویروس زیکا گامی اساسی در پیشگیری از بیماری می باشد.

دروانا:

سازمان غذا و داروی آمریکا اولین تست غربالگری به منظور تشخیص ویروس زیکا در خون اهدا شده را تایید کرد.

به گفته این سازمان این تست برای تشخیص عفونت زیکا در فردی خاص طراحی نشده است. در آگوست 2016 این آژانس اعلام کرد همه ایالت های آمریکا به لحاظ وجود زیکا غربالگری می شوند.

دکتر پیتر مارک مسئول مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک سازمان غذا و داروی آمریکا عنوان کرد غربالگری خون های اهدا شده به لحاظ وجود ویروس زیکا گامی اساسی در پیشگیری از اهدای خون آلوده می باشد.

دقت تست تشخیص زیکا در حدود 99 درصد است.

زیکا عمدتا توسط نیش پشه آلوده منتقل می شود اما می تواند از طریق تماس جنسی و فرآورده های خونی نیز منتقل شود. اغلب افراد آلوده به زیکا علائمی را نشان نمی دهند اما عفونت در طول بارداری می تواند تاثیرات خطرناکی را برای جنین در حال رشد به دنبال داشته باشد.

تست تشخیص زیکا توسط Roche Molecular Systems در کالیفرنیا تولید شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه