در تحقیق جدیدی که در برزیل انجام شده است از 102 نوزادی که در دوران جنینی به عفونت زیکا مبتلا بودند، 40 درصد با ناهماهنگی در چشم ها مواجه بودند و همگی آنان اختلالاتی در بینایی داشتند. یافته ها نشان داد داد اختلال در بینایی با آسیب گسترده به سیستم عصبی مرکزی ارتباط دارد. تاثیر عفونت زیکا در دوران جنینی بر بینایی نوزادان از حوزه هایی است که به انجام تحقیقات بیشتر نیاز دارد.

دروانا:

زمانی که عفونت زیکا به رحم برسد به گفته محققین چشمان جنین با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

در دو تحقیقی که روی نوزادان برزیلی انجام شده است مشخص گشت همه نوزادانی که ابتلا به عفونت ویروسی زیکا در دوران جنینی آنها تایید شده بود، با مشکلاتی در بینایی رو به رو هستند. این مشکلات شامل اسکار، ناهمانگی چشم ها، حرکات تکراری چشم ها و بینایی اندک می باشد.

به گفته محققین از 102 نوزادی که مورد بررسی قرار گرفتند حدود 40 درصد با ناهماهنگی در چشم ها رو به رو بودند و همگی آن ها اختلالاتی در دید داشتند.

این یافته ها به صورت آن لاین در ژورنال انجمن متخصصین چشم اطفال منتشر شده است.

به گفته دکتر Liana Ventura، از بیمارستان HOPE Eye برزیل، از آن جایی که همه نوزادان اختلالات بینایی داشتند این یافته ها نشان داد اختلال در بینایی با آسیب گسترده به سیستم عصبی مرکزی ارتباط دارد. Liana Ventura خود محقق ارشد یکی از این تحقیقات بود.

ایشان طی اخباری عنوان داشت این یافته ها نشان می دهد آسیب مغزی اتیولوژی اصلی اختلال در بینایی در نوزادان آلوده به عفونت زیکا محسوب می شود.

زیکا عفونتی است که از طریق پشه منتقل می شود و می تواند آسیب مغزی شدید و آسیب شدید در سیستم عصبی را در جنین به همراه داشته باشد. شایع ترین عارضه زیکا میکروسفالی است شرایطی که در آن جمجمه و مغز به درستی رشد نکرده است.

به گفته دکتر Sonja Rasmussen از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، برای یادگیری بیشتر در مورد عفونت زیکا در دوران جنینی و تاثیر آن بر چشم نوزادان به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه