کمپانی OncoMed بر کشف و ایجاد سلول های بنیادی ضد سرطان و درمان های ایمونوفارماکوکینتیک تمرکز دارد.

این کمپانی اعلام کرد فاز 1b کارآزمایی را در مورد آنتی بادی anti-DLL4/VEGF bispecific همراه با paclitaxel در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان که به پلاتینیوم مقاومند را آغاز کرده است.

این کارآزمایی به گونه ای طراحی شده است که اثر بخشی اولیه، میزان بی خطر بودن، ایمونوجنیسیتی، فارماکوکینتیک و تاثیر بیومارکرهای این آنتی بادی را در ترکیب با paclitaxel بررسی و ارزیابی کند. حدود 30 بیمار مقاوم به پلاتینیوم در این کارآزمایی ثبت نام کردند که قبلا داروی bevacizumab را دریافت کرده و یا حداقل دو درمان قبلی در آن ها ناموفق بوده است. این فاز تحقیقی در پنج سایت بالینی در آمریکا انجام می شود.

رابرت استاگ داروساز از کمپانی OncoMed عنوان کرد انتخاب های درمانی اندکی برای بیماران مبتلا به سرطان تخمدان که نسبت به شیمی درمانی با پلاتینیوم مقاومند وجود دارد. ما شواهدی را مبنی بر فعالیت آنتی توموری در این نوع از بیماران در فاز 1a تحقیقات مشاهده کردیم و بر آن شدیم تا تاثیرات بالقوه آنتی بادی anti-DLL4/VEGF bispecific را در ترکیب با شیمی درمانی در این جمعیت مورد بررسی قرار دهیم.

در فاز 1a، تعداد 51 بیمار حضور داشتند که قبلا به دلیل داشتن تومورهای جامد پشرفته تحت درمان بودند. دو مورد از 46 بیمار ارزیابی شده پاسخ نسبی به درمان دادند و 12 نفر از بیماران نیز به لحاظ حجم تومور، کاهشی را نشان دادند. در این فاز 5 مورد از 8 بیمار مبتلا به سرطان تخمدان دچار کاهش در حجم تومور شدند و به مدت بیشتری روی این درمان باقی ماندند. 4 نفر از این 5 بیمار قبلا داروی bevacizumab دریافت کرده بودند.

این آنتی بادی به گونه ای طراحی شده است که عملکرد DLL4 و VEGF را مهار می کند و بنابراین منجر به القای پاسخ آنتی تومور می شود و در عین حال برخی سمیت های آنژیوژنیک نیز کاهش می یابد. در تحقیقاتی که بر روی مدل های حیوانی انجام شد این آنتی بادی علیه طیفی از تومورهای جامد اثر بخشی قوی را نشان داد (از جمله سرطان کولون، تخمدان، ریه و پانکراس). این دارو علاوه بر این که قرار است در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان مقاوم به پلاتینیوم مورد بررسی قرار گیرد، در بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال متاستاز نیز بررسی خواهد شد.

تاریخ انتشار: 1396/01/19
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه