بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی در آمریکا، ویروس زیکا که به وسیله پشه منتقل می شود دیگر به لحاظ سلامت جهانی در وضعیت اورژانسی قرار ندارد.

بر اساس گزارش منتشر شده در نیویورک تایمز، پنل مشاوران این سازمان عنوان کردند اگر چه انتشار زیکا هم چنان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است اما باید آن را همانند بیماری مالاریا و تب زرد در دسته بیماری هایی قرار دهیم که توسط پشه منتقل می شود.

دکتر پیتر سالاما مدیر اجرایی برنامه های اورژانسی سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد، ما اهمیت زیکا را نادیده نمی گیریم. ما این پیغام را می دهیم که ویروس زیکا در این جا وجود داشته و در این جا مانده است.

برخی افراد با این تصمیم گیری آژانس موافق نیستند.

دکتر آنتونی فوجی متخصص ویروس شناسی از موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا بر این باور است که هنوز زود است تا از حالت اورژانسی خارج شویم، زیرا ویروس زیکا بیماری فصلی می باشد.

او عنوان کرد ایا ما شاهد معمولی شدن اوضاع در برزیل، کلمبیا و جاهای دیگر هستیم؟ اگر آن ها در حالت اورژانسی باقی بمانند بهتر می توانند همه چیز را به حالت اولیه بازگردانند. چرا دو ماه صبر نمی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

فوجی عنوان کرد موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی هم چنان تحقیقاتی را دنبال می کنند که بر روی ساخت واکسنی علیه زیکا جریان دارد، زیکا تاکنون هزاران طفل را دچار نقصی به نام میکروسفالی کرده است. میکروسفالی نوعی ناهنجاری است در که در آن جمجمه به طور غیر نرمالی کوچک بوده و مغز به خوبی رشد نمی کند.

تایمز متذکر شد این ویروس با سایر مشکلات از جمله مرگ جنین، نابینایی و یا ناشنوایی هم چنین سفتی دائمی اندام های تحتانی همراه است.

در اوایل این سال پشه های ناقل ویروس زیکا برای اولین بار در فلوریدا و نواحی مخصوصی در میامی ظاهر شدند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه کرد خانم های باردار نباید به مناطق آلوده سفر کرده و هم چنین باید برای پیشگیری از نیش پشه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

تاریخ انتشار: 1395/09/15
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه