بنا به گزارش محققین، پشه های قهوه ای رنگ کولکس به نظر نمی رسد قادر به انتقال ویروس زیکا به افراد باشند.

محققین در دانشگاه ایالتی کانزاس عنوان کردند یافته های آن ها به تلاش های مقامات بهداشتی در راستای پیشگیری از انتقال ویروس زیکا که می تواند منجر به بروز نقص جدی در نوزادان شود کمک می کند.

سرپرست این تحقیقات Dana Vanlandingham عنوان کرد بسیار مهم است که بدانیم پشه کولکس قادر به انتقال ویروس زیکا نمی باشد. او افزود این نکته افراد را قادر می سازد تا در تنظیم استراتژی های کنترل وقت خود را در موارد بیهوده تلف نکنند و بدانند این پشه قادر به انتقال ویروس زیکا نمی باشد.

Vanlandingham استادیار ویروس شناسی در دانشکده دامپزشکی است.

پشه های کولکس ناقل ویروس نیل غربی و ویروس انسفالیتیس ژاپنی است. دانشندان مشکوک شدند که آیا این پشه های قهوه ای رنگ می توانند ناقل ویروس زیکا باشند یا خیر.

برای پاسخ به این پرسش، محققین ایالت کانزاس پشه های کولکس را در سرتاسر ایالات متحده آمریکا از جمله بخش هایی در فلوریدا جایی که این ویروس در حال انتشار می باشد مطالعه کردند.

بعد از آنالیز این پشه ها در طول زمان، محققین دریافتند ویروس زیکا در این گونه ها ناپدید شده و تکثیر نمی شود.

استفان هیگز عنوان کرد این خبر بسیار خوبی است. هیگز خود مدیر موسسه تحقیقات امنیت زیستی است.

او گفت ما می توانیم این گروه خاص از پشه ها را از لیست خود کنار بگذاریم و تمرکزمان را بر روی پشه هایی قرار دهیم که می توانند منجر به بروز عفونت شوند، از جمله Aedes aegypti وAedes albopictus که این نوع پشه ها عموما سیاه و سیاه_سفید هستند.

بنا به گفته هیگز مهم است بدانیم که چه پشه ای را می خواهیم هدف گزاری کنیم. این نکته بسیار اهمیت دارد مخصوصا این که حشرات در محیط های متفاوتی زندگی می کنند. برخی از آن ها در بیرون و برخی بیشتر در خانه های افراد زندگی می کنند.

محققین از افراد خواستند تا با دوری از استخرهای کوچک و آب های راکدی که نزدیکی خانه های شان جمع می شود، خود و دیگران را از ویروس زیکا محافظت کنند، زیرا این آب ها می تواند محلی برای پرورش حشرات باشد.

این یافته ها به صورت آن لاین اخیرا در ژورنال  Vector-Borne and Zoonotic Diseases منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1395/07/20
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه