یافته های جدید نشان می دهد خانم های آمریکایی سیاه پوست که به دیابت مبتلا هستند و عملکرد کلیوی آنها ضعیف تر است بیشتر در خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی قرار دارند.

بیماری های کلیوی و دیابت در بین افراد سیاه پوست آمریکایی بسیار شایع است.

در این بررسی محققین داده های بیش از 3200 فرد سیاه پوست را در می سی سی پی مورد بررسی قرار دادند که در سال های 2000 تا 2004 برای شرکت در تحقیق ثبت نام کرده بودند. شرکت کنندگان به طور متوسط هفت سال تحت پیگیری قرار داشتند.

محققین دریافتند ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی در بین بیماران مبتلا به دیابت بیش از 2 درصد در  سال می باشد. ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی در افراد مبتلا به بیماری کلیوی 7 درصد بیشتر است. اما افرادی که هم به دیابت مبتلا بوده و هم اختلالات کلیوی دارند در وضعیت بسیار بدتری قرار دارند. در این تحقیق نشان داده شد ریسک مرگ ناشی از بیماری های قلبی در این افراد 15 درصد بیشتر است.

در این تحقیق علت این ارتباط مشخص نشد. اما نتایج نشان داد که داشتن دیابت و همچنین بیماری های کلیوی با سه برابر افزایش ریسک بیماری قلبی و شش برابر افزایش ریسک سکته مغزی ارتباط دارد.

دکتر مریم افکاریان از دانشگاه واشنگتن در سیاتل گفت افراد آمریکایی- آفریقایی در کشورهای کم درآمد در می سی سی پی بیشتر در خطر بیماری های قلبی-عروقی و مرگ ناشی از آن قرار دارند.  و این نتایج در مقایسه با سایر زیرگروه ها در ایالات متحده آمریکا به دست آمده است (از جمله سایر افراد آفریقایی-آمریکایی)، این آمار قابل مقایسه با برخی از بخش های محروم جهان است.

دکتر افکاریان متذکر شد محققین به دنبال این موضوع بودند که چه مقدار دیابت و بیماری کلیوی در ایجاد بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری قلبی در افراد سیاه پوست در نواحی کم درآمد می سی سی پی دخالت دارد.

او در اخبار انجمن نفرولوژی آمریکا توضیح داد این پرسش مهمی است زیرا می تواند در کاهش بیماری های قلبی عروقی و مرگ موثر باشد، بنابراین شناسایی فاکتورهایی که در این میان دخالت دارد بسیار حائز اهمیت است.

این تحقیق قرار بود در ژورنال بالینی انجمن نفرولوژی آمریکا منتشر شود.

تاریخ انتشار: 1395/04/23
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه