محققان گزارش کردند چشم انداز بیماران مبتلا به دیابت نوع دو و بیماری های قلبی بسیار نگران کننده تر از آن چیزی است که تصور می کردیم.

دکتر ویلیام وایت متخصص از مرکز قلب کالهون (Calhoun) عنوان کرد دیابت نوع دو که با سندرم حاد عروق کرونری همراه می شود به توجه زیادی نیاز دارد مخصوصا در این بیماران باید از بروز حملات قلبی حاد و جدید جلوگیری کرد.

در این تحقیق 5300 نفر از سرتاسر جهان حضور داشتند که به دیابت نوع دو مبتلا بودند. بیمارانی که به دلیل نارسایی قلبی ((CHF در بیمارستان بستری شده بودند، در بازه 18 ماه 24 تا 28 درصد در خطر مرگ قرار داشتند. در بین کسانی که در بیمارستان بستری نبودند این خطر 5 برابر بیشتر بود.

محققین اشاره کردند ریسک بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع دو، 2 تا 3 برابر بیشتر از جمعیت معمولی است.

دکتر وایت افزود در تمام تحقیقات آینده در مورد دیابت نوع دو و بیماری های قلبی، پیامدهای نارسایی قلبی باید به اندازه سکته مغزی، حملات قلبی و آنژین ناپایدار مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

این که بیماری قلبی و دیابت نوع دو به هم مرتبط می باشد تا حدی به دلیل چاقی و مشکلاتی مانند فشار خون بالا و میزان کلسترول بالاست که در هر دو شرایط نقش دارد. اما بر اساس گفته محققین،  این نگرانی نیز وجود دارد که برخی داروهای مصرفی برای کاهش میزان قند خون در افراد دیابتی می تواند به قلب آسیب بزند.

این تحقیق در نشست سالانه انجمن دیابت آمریکا در New Orleans ارائه شده و هم چنین به صورت آن لاین نیز در ژونال مراقبت دیابت (Diabetes Care) منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1395/04/02
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه