بر اساس یافته های جدید، جراحی می تواند طول عمر بیماران مبتلا به سرطان تخمدان را افزایش دهد اما یک خانم از هر پنج خانم مبتلا به سرطان تخمدان جراحی انجام نمی دهد.

دکتر David Shalowitz مسئول این تحقیقات عنوان کرد اگر چه جراحی انتخاب مناسبی برای همه بیماران نیست، اما ما گمان می کنیم برخی خانم ها به دلیل دسترسی ضعیف به خدمات درمانی نمی توانند از جراحی بهره مند شوند.

او متخصص انکولوژی زنان در دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا واقع در فیلادفیاست.

او طی اخباری عنوان کرد در حالی که برخی خانم ها از درمان های غیر جراحی بهره می برند، اما نتایج بررسی ما نشان داد به طور میانگین خانم هایی که جراحی انجام می دهند بیشتر از چهار سال به طول عمرشان اضافه می شود اما خانم هایی که درمان های غیر جراحی را انجام داده اند، کمتر از یک سال افزایش طول عمر داشتند.

محققین داده های به دست آمده بیش از 210000 خانم مبتلا به سرطان تخمدان را در سال های 2003 و 2011 در آمریکا مورد آنالیز قرار دادند. محققین دریافتند صرف نظر از مرحله سرطان، بیمارانی که جراحی انجام داده اند به طور متوسط 57 ماه زندگی می کنند اما بیمارانی که شیمی درمانی و رادیو تراپی می کنند کمتر از 12 ماه زندگی می کنند. بعلاوه بیمارانی که هیچ درمانی دریافت نمی کنند، 1.4 ماه زندگی می کنند.

در این بررسی نشان داده شد 95 درصد بیمارانی که تحت جراحی قرار نگرفته اند به سرطان پیشرفته مبتلا بوده اند و در میان بیماران بالای 75 سال که بیماری در مرحله سه و یا چهار قرار داشته، نزدیک به نیمی از افراد جراحی انجام نداده اند و حدود 25 درصد نیز اصلا درمانی دریافت نکرده اند.

بنا به گفته محققین جراحی بخش استانداردی در توصیه های درمانی است.

Shalowitz افزود نتایج ما تاکید می کند که بیماران نباید به سادگی در مورد گزینه جراحی رده بندی شوند، زیرا در سنین بالا و یا در شرایطی که بیماری در مراحل بالایی قرار دارد، به نظر می رسد گزینه جراحی می تواند برای این گروه ها مناسب باشد.

او این چنین جمع بندی کرد که ما نگرانیم زیرا 23 درصد بیماران مسن مبتلا به سرطان پیشرفته تخمدان درمانی دریافت نمی کنند. بیمارانی که درمانی دریافت نمی کنند باید مورد تحقیق و بررسی بیشتر قرار گیرند، زیرا ممکن است مشکلاتی مانند عدم دسترسی به مراقبت های درمانی مناسب و یا عدم ارائه خدمات درمانی در میان باشد.

این یافته ها به صورت آن لاین در ماه می در ژورنال Gynecologic Oncology منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/03/28
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه