یافته های جدید نشان می دهد خانم هایی که تحرک کافی ندارند به نظر می رسد بیشتر مستعد ابتلا به سرطان دهانه رحم می باشند، اما تنها سی دقیقه ورزش در هفته می تواند در حد معنی داری این خطر را کاهش دهد.

Kirsten Moysich متخصص انکولوژی در دپارتمان پیشگیری و کنترل سرطان در موسسه سرطان Roswell Park واقع در نیویورک گفت ما فکر می کنیم که این تحقیق پیغام مهمی را در بردارد: فقدان ورزش با افزایش احتمال ابتلا به بیماری خطرناکی همراه است. یافته های ما نشان می دهد که هر مقدار ورزش می تواند ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش دهد.

بر اساس گفته دکتر Brian Szender از دپارتمان انکولوژی زنان در Roswell این اولین تحقیقی است که ارتباط بین عدم تحرک فیزیکی و سرطان دهانه رحم را بررسی می کند. او افزود یافته های ما نشان می دهد که پرهیز از فعالیت فیزیکی منظم با افزایش شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم ارتباط دارد. اگر چه علت این ارتباط در این بررسی اثبات نشد.

در این تحقیق 128 خانم مبتلا به سرطان دهانه رحم و 512 خانم مشکوک به این بیماری حضور داشتند، از بین افراد مبتلا به سرطان، 31 درصد کم تحرک بودند. 

منظور از کم تحرکی، افرادی هستند که کمتر از 4 بار در ماه (هر بار 30 دقیقه) ورزش می کنند.  

حتی بعد از این که سایر فاکتورهای خطر نیز در نظر گرفته شد(مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، سابقه خانوادگی در ابتلا به سرطان دهانه رحم، شاخص توده بدن) خانم های بی تحرک 2.5 برابر بیشتر در خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم بودند.

Moysich گفت علاوه بر قطع مصرف سیگار و غربالگری منظم، ما فاکتورهای قابل اصلاح دیگری را برای این بیماری شناسایی کردیم.

این یافته ها در ماه می در ژورنال Lower Genital Tract Disease منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/03/04
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه