خوردن میوه های تازه به طور مرتب می تواند مانع از حملات قلبی و سکته شود، این یافته بر اساس تحقیق بزرگی به دست آمده که در چین انجام شده است. افراد بالغی که از میوه های تازه مانند سیب و پرتقال به طور روزانه استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که به ندرت میوه مصرف می کنند، کمتر در خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته قرار دارند.

بر اساس گفته دکتر Liming Li مسئول آکادمی علوم پزشکی چین در پکن مصرف میوه ها برای سلامت قلبی عروقی بسیار اهمیت دارد.

بر اساس گفته Li شرکت کنندگان در این تحقیق که اغلب میوه مصرف می کردند در مقایسه با کسانی که میوه نمی خوردند، دارای فشار و قند خون پایین بودند. کاهش فشار و قند خون از جمله فاکتورهایی است که ریسک حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

ماهیت این تحقیق به گونه ای نبود که بتوان علت این ارتباط را اثبات کرد و تنها مشاهده شد که بین مصرف میوه ها و کاهش خطرات قلبی ارتباطی وجود دارد.

در این تحقیق لی و همکارانش داده های بیش از 500000 فرد بالغ 30 تا 70 ساله را در سال های 2004 و 2009 جمع آوری کردند. هیچ یک از این افراد  سابقه بیماری قلبی نداشتند.

کمتر از یک پنجم این افراد روزانه میوه مصرف می کردند. در طول 7 سال، آن هایی که به طور متوسط نصف فنجان در روز میوه مصرف می کردند با کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی مواجه شدند.

این گزارش در تاریخ 7 آپریل در ژورنال New England Journal of Medicine منتشر شد.

دو تن از متخصصین آمریکا این یافته ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

دکتر Gregg Fonarow متخصص قلب در دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس گفت بیماری قلبی عروقی یکی از دلایل قابل پیشگیری مرگ زودرس است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود رژیم های غذایی که به لحاظ مصرف میوه ها غنی می باشد با کاهش ریسک بیماری قلبی ارتباط دارد. اما تعداد کمی از این تحقیقات در کشورهای آسیایی انجام شده بود.

Fonarow گفت برای تعیین این که آیا مصرف میوه بیشتر نتایج سالم بیشتری را به دنبال دارد یا خیر به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

سامنتا هلر متخصص تغذیه بالینی از دانشگاه نیویورک گفت میوه یکی از گزینه های بسیار خوبی است که می توانید به رژیم غذایی تان بیافزایید.

او گفت میوه شیرین، لذیذ و در دسترس است، هم چنین منبعی از ویتامین ها، ترکیبات معدنی، فیبر و سایر ترکیبات سالم دیگر است. فیبر موجود در میوه ها به سالم ماندن دستگاه گوارشی کمک می کند و سایر ترکیبات موجود در میوه ها نیز به حفظ عملکرد صحیح مغز کمک می کند.

محققین می گویند میوه در چین کمتر از آمریکا و انگلیس و به صورت خام مصرف می شود.

بر اساس گفته لی متداول ترین میوه ای که در چین مصرف می شود سیب، گلابی و پرتقال است. هلر گفت میوه تازه مورد علاقه آمریکایی ها سیب و موز است.

هلر توصیه می کند برای این که استفاده بیشتری از ترکیبات موجود در میوه ها ببرید سعی کنید میوه های بیشتری مانند زردآلو، انواع توت ها، انگور، کیوی، خربزه، هلو و نارنگی مصرف کنید.

تاریخ انتشار: 1395/02/02
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه