انواع روش افزایش حجم لب جهت بهبود ظاهر فرد، رفع چروک های بالای لب و گوشه های دهان و داشتن لبخندی زیباتر انجام می شود. افزایش حجم لب به کمک روش های مختلفی انجام می گیرد که انواع آن در ادامه بررسی می شود.

دروانا:

انواع روش افزایش حجم لب

انواع روش افزایش حجم لب: فیلرهای پوستی

مستقیم ترین راه برای فرم دهی به لب ها و زیباتر ساختن آن ها با افزایش اندازه و ضخامت، تزریق فیلرهای پوستی است که به طور مستقیم به داخل لب ها تزریق می شود. اثرات این فیلرها معمولا 4 تا 10 ماه باقی می ماند. تمایل زیادی به استفاده از انواعی از فیلرهای پوستی برای افزایش حجم لب وجود دارد که اثر بیشتری در تعیین ساختار و فرم دهی لب ها داشته و اثرات آن ها برای مدت طولانی تری باقی بماند. استفاده از فیلرهای هیالورونیک اسید در انواع مختلف موجب شده است که افزایش حجم لب ها برای مدت طولانی تری (معمولا 6 تا 12 ماه) باقی بماند. گزینه بهتر برای افزایش حجم لب، تزریق چربی است. در این روش، چربی به کمک لیپوساکشن از نواحی دیگر بدن گرفته می شود و بعد از تصفیه و فرآوری، با دقت زیاد به داخل لب ها تزریق شده و به لب ها شکل می دهد. نتایج تزریق چربی به لب عموما برای یک سال باقی می ماند.

انواع روش افزایش حجم لب: خطوط ریز

اگر فرد خطوط ریزی در اطراف لب بالا و پایین داشته باشد که بر اثر افزایش سن یا سیگار کشیدن ایجاد شده باشند، دو راه برای رفع آن ها وجود دارد: فیلرهای پوستی می توانند به آرامی به داخل این خطوط ریز تزریق شوند و چروک ها را صاف کرده و از بین ببرند؛ نتایج این روش بسته به نوع فیلر مصرفی و سرعت جذب فیلرهای پوستی در بدن در طول زمان، برای 6 تا 12 ماه وجود دارد. راه دیگر برای رفع چروک های ریز، لایه برداری پوست به کمک روش های مختلف (پیلینگ شیمیایی، لیزر، میکرونیدلینگ، بسامد رادیویی و سایر انواع انرژی) است. این روش ها موجب لایه برداری پوست اطراف لب ها و ظاهر شدن پوست زیرین که صاف تر بوده و چروک کمتری دارد، می گردند. صرف نظر از روش لایه برداری پوست، این روش دوره ریکاوری طولانی تری در مقایسه با تزریق فیلر پوستی برای افزایش حجم لب دارد. مزیت لایه برداری پوستی این است که نتایج برای چند ماه یا چند سال باقی می ماند و کمتر به تکرار درمان نیاز است.

انواع روش افزایش حجم لب: لیفت لب

یک روش دائمی برای رفع نازکی لب بالا و رسیدن به ظاهری زیبا در آن، جراحی لیفت لب است. در این روش جراحی یک برش نازک در اطراف پایه بینی ایجاد می شود، جراح مقدار اندکی از پوست را برمی دارد و لب را به سمت بینی می کشد. با این روش افزایش حجم لب، لب ارتفاع بیشتری دارد و برجسته تر دیده می شود. لیفت لب همچنین گزینه ای مناسب برای افراد مسن است که فاصله بین پایه بینی آن ها با لب بالایی افزایش یافته است. کشیدن این ناحیه نه تنها موجب برجسته تر شدن لب ها می گردد، بلکه ظاهری جوان تر به فرد می دهد.

انواع روش افزایش حجم لب: لبخند لثه ای

این که فرد حین خوشحالی و خندیدن احساس اعتماد به نفس داشته باشد بسیار اهمیت دارد. اگر او از این که حین لبخند زدن لثه های او دیده می شود احساس ناخوشایندی داشته باشد، تزریق مقدار اندکی بوتاکس به عظله بالا برنده لب بالایی با ریلکس کردن ماهیچه هایی که لب بالایی را می کشند، لبخند لثه ای را برطرف می کند. بعد از گذشت چند روز، لثه های فرد حین خندیدن چندان دیده نمی شوند. این روش اثری بر روی توانایی لبخند زدن فرد نمی گذارد اما با شل کردن ماهیچه ها سبب می گردد که لثه ها حین خندیدن بیشتر پوشیده شوند. نتایج برای 3 تا 4 ماه مشاهده می شود.

دکتر امیر دریانی

دکتر امیر دریانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دكتر امير درياني، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دارای فلوشیپ جراحی و بازسازی کانسر پستان از ایتالیا می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر امیر دریانی
برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه