تعریق بیش از حد یک وضعیت پزشکی است که عوامل و شرایط گوناگونی موجب بروز آن می شوند.
دکتر غزال همتی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون علل هیرسوتیسم یا پرمویی پاسخ داده و مطالبی عنوان نموده اند.
دکتر خلیل الله حامد پور متخصص پوست، مو و زیبایی توصیه های پزشکی به افرادی که دارای خالهای پوستی هستند می نمایند که در این مقاله به آنها می پردازیم.
اسکار آکنه اغلب بعد از بهبودی آکنه ممکن است به صورت فرو رفته یا برآمده بر روی پوست صورت، پشت یا سینه باقی بماند. در زیر روش هایی را برای درمان اسکار آکنه معرفی می کنیم.
کک و مک لکه های پوستی هستند که در رنگ هایی چون زرد، قهوه ای یا سیاه ظاهر می شوند. کک و مک در افرادی با موهای بلوند یا قرمز و چشم ها و پوست روشن شیوع بیشتری دارد. در این مقاله می خواهیم برخی از راه های درمان کک و مک را بررسی کنیم.
آکنه ندولار فرم شدیدی از انواع آکنه است که به صورت برآمدگی های بزرگ و هم رنگ با پوست ظاهر می شوند. این نوع از آکنه سر ندارد و به لمس حساس است. در ادامه راه هایی برای درمان آکنه ندولار به صورت موضعی، خوراکی و روش های زیبایی پوست ارائه می شوند.
آکنه هورمونی نوعی از انواع آکنه است که در اثر عدم تعادل در هورمون های بدن ایجاد می شود. این نوع آکنه اغلب در نوسانات هورمونی ایجاد شده در دوران بلوغ ظاهر می شود اما امکان ایجاد آن در دوران بزرگسالی نیز وجود دارد. در این مقاله به بررسی نکاتی پیرامون آکنه هورمونی می پردازیم.
هایپرهیدروزیس تعریق بیش از حد است که لزوما به گرما یا ورزش کردن مرتبط نیست. در هایپرهیدروزیس، فرد ممکن است در حدی دچار تعریق شود که لباس او کاملا خیس شده و عرق از دست های او بچکد. علاوه بر اختلال در فعالیت ای نرمال روزانه، تعریق بیش از حد می تواند موجب اضطراب در فرد نیز بشود. درمان هایپرهیدروزیس از راه های مختلفی امکان پذیر است. دکتر مسلم صفرپور متخصص پوست و مو به سوالاتی پیرامون درمان هایپرهیدروزیس پاسخ می دهد.
صفحه1 از2

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه