لیفت با نخ روشی برای لیفت پوست صورت است که در آن نخ هایی مخصوصی به کمک سوزن به زیر پوست برده می شوند که علاوه بر کشش پوست صورت، تولید کلاژن پوستی را نیز تحریک می کنند.

دروانا:

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ از جمله روش های زیبایی است که در آن بخیه ها یا نخ هایی به طور موقت برای لیفت صورت نامحسوس اما قابل مشاهده مورد استفاده قرار می گیرند. به جای برداشتن پوست اضافی صورت به کمک جراحی، پزشک با دوختن بخش هایی از صورت به سمت بالا، لیفت صورت را انجام می دهد. در لیفت با نخ، پوست صورت به آرامی به سمت بالا کشیده شده و لیفتینگ و سفت شدن صورت اتفاق می افتد. علاوه بر این که لیفت با نخ در لیفتینگ پوست موثر است، با تحریک پاسخ ترمیمی در بدن و تولید کلاژن بیشتر در نواحی که تحت درمان قرار گرفته اند، به بهبودی بیشتر وضعیت پوست افتاده کمک می کند. این اثر لیفت با نخ به این دلیل است که کلاژن نقش مهمی در پیشگیری از روند پیری پوست ایفا می کند.

لیفت با نخ: انواع لیفت با نخ

لیفت با نخ نووا و لیفت با نخ سیلوئت هر دو به منظور لیفت صورت از سازمان غذا و دارو آمریکا تاییدیه دریافت کرده اند. در هر حال، با این که این روش ها برای لیفت با نخ مکانیسم اثر یکسانی دارند و هر دو نتایج مطلوبی را منجر می گردند، برخی تفاوت های کلیدی بین لیفت با نخ نووا و لیفت با نخ سیلوئت وجود دارد که بیمار باید از آن ها آگاه باشد. در ادامه انواع لیفت با نخ با یکدیگر مقایسه می شوند.

لیفت با نخ: نخ نووا

لیفت با نخ نووا به کمک نخ هایی انجام می شود که از مواد سازگار زیستی به نام پلی دی اکسانون (PDO) تشکیل شده اند که بعد از لیفت با نخ به طور ایمن جذب می شوند. در لیفت با نخ جذبی، نخ ها برای چهار تا شش ماه در محل مورد نظر باقی می مانند و بعد از آن به آهستگی جذب می شوند. در هر حال، بیماران می توانند اثرات لیفت با نخ جذبی را تا یک سال بعد مشاهده کنند. این اثر طولانی مدت در لیفت با نخ به دنبال بهبود طولانی مدت وضعیت پوست در اثر تحریک تولید کلاژن ایجاد می شود.

لیفت با نخ جذبی به صورت های گوناگون انجام می شود: نخ های خاردار که گزینه مناسبی برای جمع کردن پوست و اعمال اثر لیفتینگ بیشتر است. نخ های صاف مستقیم یا منحنی؛ انجام لیفت با نخ به کمک نخ های صاف لیفت کمتری را به دنبال دارد و به میزان زیادی تولید کلاژن را تحریک می کنند. لیفت با نخ به کمک نخ های صاف مستقیم اغلب در اطراف صورت (گوشه دهان یا در امتداد ابروها) انجام می شود که به رفع نشانه های پیری در نواحی که این نشانه های بسیار مشهود هستند کمک می کند. لیفت با نخ به کمک نخ های خاردار اغلب نزدیک به خط رویش موها به منظور کشش خفیف پوست به عقب و لیفت گونه ها و فک، انجام می گیرد.

انجام لیفت با نخ جذبی نسبتا سریع بوده و برای بیمار راحت تر است. برای انجام لیفت با نخ جذبی ابتدا بی حسی موضعی برای بی حس کردن نواحی که قرار است تحت درمان قرار گیرند استفاده می شود، سپس یک وسیله کوچک (یک کانولا یا سوزن نازک) برای وارد کردن نخ ها به زیر پوست به کار گرفته می شود. انجام لیفت با نخ جذبی به طور کامل به 30-45 دقیقه زمان نیاز دارد و بعد از آن فرد می تواند به محل کار خود بازگردد.

لیفت با نخ: لیفت با نخ سیلوئت

همانند لیفت با نخ جذبی، لیفت با نخ سیلوئت شامل استفاده از نخ های سازگار زیستی برای لیفت صورت است. لیفت با نخ سیلوئت بیشتر بر روی لیفت صورت متمرکز است تا تحریک تولید کلاژن (البته این روش هر دو اثر را موجب می گردد). بنابراین نخ های مورد استفاده در لیفت با نخ سیلوئت اندکی متفاوت تر طراحی شده اند. نخ های مورد استفاده در لیفت با نخ سیلوئت بیشتر از این که صاف یا خاردار باشند، نخ هایی هستند که به صورت مخروطی در آمده و توسط بافت مورد نظر دریافت می شوند. این حالت این امکان را به نخ ها می دهد که پوست بیشتری را جمع کنند، لیفت قابل ملاحظه تری را در گونه ها و فک ایجاد کنند. لیفت با نخ سیلوئت برای ایجاد اثرات طولانی مدت طراحی شده است و بیماران برای یک تا سه سال می توانند اثرات لیفت با نخ سیلوئت را مشاهده نمایند.

انجام لیفت با نخ سیلوئت به طور متوسط به 45 دقیقه زمان نیاز دارد و به کمک بی حسی موضعی انجام می شود. یک سوزن نازک مخصوص برای وارد کردن نخ ها به زیر پوست مورد استفاده قرار می گیرد که ناراحتی بیمار در طول لیفت با نخ را به حداقل می رساند. در موارد بیماران ممکن است برای چند روز بعد از انجام لیفت با نخ سیلوئت احساس درد و تورم خفیف داشته باشند اما این عوارض معمولا مصرف داروهای مسکن برطرف می شوند. بعد از انجام لیفت با نخ سیلوئت، شما احتمالا می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید.

برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه