مزوتراپی رشد مو از جمله راه هایی است که برای درمان طاسی زنان و مردان به کار گرفته می شود. در این مقاله می خواهیم بیشتر با روش مزوتراپی رشد مو و نحوه انجام آن آشنا شویم. 

دروانا:

مزوتراپی چیست؟

روش مزوتراپی روشی است که در آن از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی برای سفت کردن و جوانسازی پوست و همچنین برداشتن چربی اضافی بدن استفاده می شود. میشل پیستور یک پزشک فرانسوی برای اولین بار این روش را برای کنترل درد به کار گرفت. امروز مزوتراپی برای اهداف زیر به کار گرفته می شود:

  • برداشتن چربی از نواحی چون شکم، ران ها، باسن، پهلو ها، ساق پاها، بازوها و صورت
  • درمان آلوپسی یا ریزش مو
  • کاهش سلولیت
  • از بین بردن خطوط و چروک های پوستی
  • سفت کردن پوست شل شده
  • برجسته کردن خطوط بدن
  • روشن کردن نقاط تیره پوست

در روش مزوتراپی از سوزن های بسیار ریز برای فرستادن مواد تزریقی به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می شود. ایده ای که همراه مزوتراپی وجود دارد اصلاح مشکلات زمینه ای مانند جریان خون ضعیف و التهاب که موجب آسیب پوستی شده اند، است.

فرمول استانداردی در مورد مواد تزریقی در روش مزوتراپی وجود ندارد. پزشکان از محلول های مختلفی بدین منظور استفاده می کنند که شامل موارد زیر هستند:

  • داروهای نسخه ای مانند وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها
  • هورمون ها مانند کلسی تونین و تیروکسین
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره های گیاهی
  • ویتامین ها و مواد معدنی

مزوتراپی رشد مو

آلوپسی یا همان ریزش مو و طاسی مشکل ریزش مو از پوست سر و بدن است. آلوپسی در افراد سراسر دنیا مشاهده می شود. این نوع ریزش مو در آقایان و خانم ها البته با شدت و الگوی متفاوت دیده می شود. در هر حال لغت طاسی اغلب برای توصیف الگوی طاسی مردانه (ریزش مو ناحیه ای یا کامل با رشد مو بسیار محدود) به کار می رود. آلوپسی با علائمی چون عقب نشینی خط رویش مو، ریزش مو تکه ای و نازک شدن تارهای مو ظاهر می شود و اغلب از شیوه های زندگی ناسالم، عدم تعادل هورمون ها، افزایش سن، فاکتورهای وراثتی، مصرف استروئیدها و سایر داروها، برخی بیماری ها، بارداری در خانم ها، حالت دادن مو و ترمیم مو ناشی می شود.

مزوتراپی رشد مو چیست؟

مزوتراپی رشد مو یک روش جایگزین برای کمک به درمان طاسی در خانم ها و آقایان است؛ مزوتراپی رشد مو با کاهش ریزش مو، تحریک رشد مو و کند کردن الگوی طاسی مردانه اعمال اثر می کند. مزوتراپی رشد مو فرآیندی است که سطح پروتئین ها، ویتامین ها و سایر مواد مغذی و فاکتورهای رشد در پوست سر بیماران مبتلا به طاسی را تنظیم می کند. مزوتراپی رشد مو با تزریق مواد تقویتی مغذی به تغذیه و آبرسانی پوست سر کمک می کند. مزوتراپی رشد مو همچنین موجب آغاز متابولیسم سلولی، رفع عفونت ها و تحریک و تسریع رشد مو، بهبود جریان خون در پوست سر و تقویت و احیای فولیکول های مو برای کمک به ایجاد موهای پر پشت، حجیم، قوی، بلند و سالم می شود. مزوتراپی رشد مو یک روش درمانی نسبتا سریع برای ریزش مو است که به تدریج تعادل هورموی را برقرار می کند و با خنثی کردن اثرات هورمون DHT منجر به تسریع رشد تارهای مو جدید می شود.

مزوتراپی رشد مو: روش انجام

مزوتراپی رشد مو تکنیکی است که در آن مایع غنی از مواد مغذی به لایه مزودرم پوست سر (لایه زیر اپی درم که اتصالی بین لایه چربی ها و بافت های پوست برقرار می کند) تزریق می شود. این کار به کمک دستگاه مخصوص مزوتراپی رشد مو انجام می گیرد؛ این دستگاه دارای سوزن های استریل است که محلول را به داخل پوست سر تزریق می کنند. مزوتراپی رشد مو معمولا در هشت جلسه درمان هفته ای یکبار و هر بار در 30 دقیقه انجام می شود. نتایج حاصل از مزوتراپی رشد مو معمولا بعد از پنج جلسه درمان قابل مشاهده هستند.

ماهیت مواد تزریقی در مزوتراپی رشد مو به علت ریزش مو در بیمار بستگی دارد. از آن جایی که این مواد عموما شامل ویتامین ها، مواد مغذی و سایر مواد سازگار با بدن هستند، مزوتراپی رشد مو روش ایمنی است که اغلب عوارض جانبی یا واکنش های آلرژیک به دنبال ندارد. بیشتر بیماران حین انجام مزوتراپی رشد مو درد اندکی را متحمل می شوند همین مسئله این روش را به راهکاری آسان و مناسب برای درمان ریزش مو تبدیل کرده است. در هر حال، افراد مبتلا به بیماری های پوستی، التهابات پوستی، دیابت، هموفیلی و افراد باردار گزینه های مناسبی برای انجام مزوتراپی رشد مو نیستند.

وضعیت پوستی دیگری که با روش مزوتراپی قابل درمان است، شوره سر است. روش مزوتراپی تنها در موارد شدید شوره سر، بعد از مشورت با متخصص پوست و مو و تعیین علت شوره برای درمان این مشکل پوستی به کار گرفته می شود.

برگرفته از: وبسایت های
https://www.stylecraze.com
https://www.healthline.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه