دکتر لیلا قائدیان جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون درمان بی اختیاری ادرار با لیزر مونالیزا پاسخ داده و توضیحاتی را عنوان نموده اند.

دروانا: 

درمان بی اختیاری ادرار با مونالیزا چگونه انجام می شود؟

لیزر مونالیزا از پالس های انرژی لیزر فراکشنال co2 استفاده می کند و باعث بهبود بافت واژن از طریق تقویت کلاژن سازی می شود. برای موارد خفیف تا متوسط بی اختیاری ادرار و به خصوص در خانم های یائسه بسیار کارامد می باشد. دوره درمان به صورت 3 حداکثر 4 جلسه با فواصل 40 تا 60 روز می باشد که ادامه درمان به صورت سالی یک بار می باشد. طول مدت انجام لیزر در هر جلسه 5 تا 10 دقیقه هست که با درد و خونریزی همراه نیست.

قبل از درمان بی اختیاری ادرار با لیزر مونالیزا باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای انجام لیزر اول باید پاپ اسمیر، آزمایش ادرار و آزمایش قند انجام شود تا بقیه موارد مربوط به بی اختیاری ادرار کنار گذاشته شود.

عوارض درمان بی اختیاری ادرار با لیزر مونالیزا چیست؟

بعضی از بیماران به دنبال لیزر در 2-3 روز اول ممکن است سوزش خفیفی را احساس کنند که نیاز به درمان خاصی ندارد. مراقبت های بعد از لیزر عدم انجام نزدیکی و شنا به مدت یک هفته می باشد.

دکتر لیلا قائدیان

دکتر لیلا قائدیان

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دكتر ليلا قائديان جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دارای مدرک تخصصی جراحی های زیبایی زنان می باشند.
 
پاسخ داده شده: توسط دکتر لیلا قائدیان

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه