در این مقاله دکتر زینب طاهرسیما جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون روش های درمانی سندرم تخمدان پلی کیستیک پاسخ می گویند.

دروانا:  

سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک در حدود 6 تا 10 درصد زنان را در سنین باروری درگیر می کند.

زنان مبتلا به این سندرم با اختلالات قاعدگی و عادت های دیر به دیر، علایم پرمویی و جوش صورت و ریزش مو مواجه می شوند.

درمان دارویی سندرم تخمدان پلی کیستیک چگونه است؟

این سندرم درمان قطعی ندارد و تمام درمان های تجویزی برای منظم کردن عادت ها و کمک باروری و کاهش خطر سرطان رحم می باشد و معمولا با قطع دارو مجدد به بی نظمی پریودها، موهای زائد و ... باز می گردد.

هدف از درمان در هر دوره از زندگی بسته به شرایط بیمار متفاوت است.

آیا روش های غیردارویی برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود دارد؟ ورزش و تحرک بدنی بر میزان موفقیت درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک چقدر موثر است؟

بله - اصلاح سبک زندگی، رژیم غذایی پرفیبر و کم کربوهیدرات (غلات، ماکارونی سبوس دار، جو، برنج قهوه ای و حبوبات) و ورزش منظم باعث بهبود شرایط بیمار می شود.

علی رغم این موارد، به تمام بیماران که عادت های دیر به دیر دارند توصیه می شود ترکیبات مختلف پروژسترون را برای کاهش خطر افزایش ضخامت دیواره رحم و سرطان رحم مصرف نمایند.

دكتر زينب طاهرسيما

دكتر زينب طاهرسيما

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
دكتر زينب طاهرسيما جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در مشهد دارای تجارب ارزشمند در تخصص زنان و زایمان و همچنین دارای مقالات علمی تخصصی در این حوزه می باشند.
 
پاسخ داده شده: توسط دكتر زينب طاهرسيما

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه