در این مقاله دکتر فرانک راسخ جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون تغذیه در بارداری چند قلو پاسخ می دهند.

دروانا: 

در بحث  تغذیه در بارداری چند قلو میزان مصرف مکمل های پریناتال در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری چگونه است؟
مقدار مناسب مصرف آهن در تغذیه در بارداری چند قلو چه مقدار است؟
مقدار مناسب اضافه وزن مادر در بارداری چند قلو بر اساس شاخص توده بدن چگونه است؟

 

در حاملگی چند قلویی علاوه بر ویزیت های پریناتال مکرر باید اطمینان حاصل شود که رژیم غذایی مادر می تواند نیاز های اضافی در مورد کالری، پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری را تأمین کند.

تجویز مکمل های مواد ریز مغذی مانند کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین های C و D و غیره براساس حداکثر میزان پیشنهاد شده سازمان غذا و دارو و توسط پزشک معین می گردد.

میزان افزایش دریافت کالری در هر روز 40 تا 45 کیلوکالری بر کیلوگرم در روز است که در قالب سه وعده غذایی و سه میان وعده در روز مصرف می شود. برای زنان دارای BMI طبیعی افزایش وزن بین 17 تا 24 کیلوگرم در طی بارداری توصیه می شود.

مصرف آهن در حاملگی های چند قلویی براساس هموگلوبین اولیه 60 تا 100 میلی گرم آهن المنتان در روز است که 2 تا 2.5 برابر حاملگی تک قلویی است.

دکتر فرانک راسخ

دکتر فرانک راسخ

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر فرانک راسخ، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، دارای بیش از 12 سال سابقه طبابت و فعالیت پزشکی در حوزه سلامت و بهداشت زنان و مامایی می باشند.
 
پاسخ داده شده توسط دکتر فرانک راسخ

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه