دکتر سکینه قربانی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالات متداول بیماران در زمینه زایمان طبیعی پاسخ داده اند و توضیحاتی در رابطه با مراحل زایمان طبیعی، فواید زایمان طبیعی، بی حسی در زایمان طبیعی و غیره ارائه نمودند.

دروانا: 

مراحل انجام زایمان طبیعی چگونه است؟

زایمان طبیعی از شروع درد های زایمان، پاره شدن کیسه آب یا خونریزی زایمان شروع می شود و بیمار با هر کدام از این علائم، باید حتما در بیمارستان بستری شود. دهانه رحم تا 10 سانتی متر در معاینه باید باز شود و در مرحله آخر با pushing یا به اصطلاح فشار زور دادن مادر جنین از کانال واژینال گذشته و زایمان اتفاق می افتد. در این فاصله صدای قلب جنین معیار مناسبی جهت بررسی سلامتی جنین می باشد.

فواید زایمان طبیعی چیست؟

فواید زایمان طبیعی بسیار است:

  • عدم باز شدن شکم بیمار به روش سزارین
  • تولد نوزاد با حال عمومی بهتر و خروج کامل ترشحات ریوی جنین هنگام عبور از کانال زایمان و عدم آسپیره کردن مایع توسط نوزاد (ریه های جنین در رحم مادر پر از مایع است، مراحل زایمان طبیعی به ریه های نوزاد سیگنال داده و باعث توقف تولید مایع می شود و بعد از آن مایع درون ریه ها بطور کامل تخلیه می گردد و احتمال ورود مایع به درون مجرای تنفسی و احتمال نارسایی تنفسی در نوزاد در زایمان طبیعی وجود ندارد).
  • بیمار پس از زایمان طبیعی به سرعت به زندگی فعال قبل از زایمان باز می گردد
  • میزان خونریزی در زایمان طبیعی کمتر از سزارین است.

بی حسی در زایمان طبیعی چگونه انجام می شود؟

به حسی در زایمان پس از قرار گرفتن بیمار در فاز و حال زایمان انجام می شود.

احتمال انتقال عفونت از مادر به جنین حین زایمان طبیعی چگونه است؟

احتمال انتقال عفونت از مادر به جنین حین زایمان طبیعی در صورت درگیری ناحیه واژن و پرینه بیشتر است. در موارد تبخال تناسلی در صورت درگیری بهتر است زایمان به روش سزارین انجام شود.

فیلم زایمان طبیعی

در ادامه فیلم زایمان طبیعی توسط دکتر سکینه قربانی متخصص زنان و زایمان در کرج را مشاهده نمایید.

عکس زایمان طبیعی

در ادامه عکس زایمان طبیعی توسط دکتر سکینه قربانی متخصص زنان و زایمان در کرج را مشاهده نمایید.

 

 

زایمان طبیعی

دکتر سکینه قربانی

دکتر سکینه قربانی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر سکینه قربانی دارای بورد تخصصی زنان، زایمان و نازایی هستند که بیش از 13 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارند، همچنین ایشان خدمات پیکیر تراشی، لاغری موضعی با دستگاه اولترا زد (Ultra z) و دستگاه نمسیس (Nemesis) را ارائه می دهند.
 
تایید شده: توسط دکتر سکینه قربانی

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه