کم آبی بدن در بارداری ممکن است در 4 ماه اول بارداری بعلت تهوع و استفراغ شدید ایجاد شود همچنین ممکن است کم آبی بدن در بارداری سبب عفونت مثانه و کلیه ها شود که می تواند باعث عفونت مایع آمنیون و پارگی کیسه آب جنین و زایمان زودرس شود.

پرسش و پاسخ اختصاصی سایت دروانا از دکتر غزال همتی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در رابطه با کم آبی بدن در بارداری

دکتر غزال همتی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر غزال همتی دارای بورد تخصصی زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهر تهران هستند. بیش از 22 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارند و در سال 1388 به عنوان پزشک نمونه سال در غرب استان تهران انتخاب شدند.
 

پرسش سایت دروانا:

  • کم آبی بدن در بارداری چه مشکلاتی را می تواند ایجاد کند؟
  • علت کم آبی بدن در بارداری چیست؟
  • در دوران بارداری بدن به چه مقدار آب نیاز دارد؟

پاسخ دکتر غزال همتی:

کم آبی بدن ربطی به دوران بارداری ندارد و در هر دوره زندگی در صورت کم خوردن آب چنین مشکلی ایجاد می شود.

بطور کلی هر فردی در طول روز باید روزی 8 لیوان آب مصرف نماید که در تابستانها و هنگام ورزش کردن مقدار نوشیدن آب بیشتر از این حد خواهد بود. 

کم آبی بدن در تابستانها بعلت گرمازدگی و تعریق شدید و قرار گرفتن زیر نور آفتاب نیز رخ می دهد.

کم آبی باعث خستگی و ضعف، سرگیجه، تپش ضربان قلب، در موارد شدید حتی درد عضلات و گرفتگی عضلات خواهد بود که در موارد شدید کم آبی و گرمازدگی رخ می دهد.

کم آبی و آب خوردن کم در تمام طول سال باعث غلیظ شدن ادرار شده و در مدت طولانی باعث عفونت مثانه و سوزش ادرار و تکرر ادرار و در ادامه در صورت عدم درمان باعث عفونت کلیه و درد کلیه ها و تب و مسائل مربوط به آن می شود.

از جمله مشکلاتی که کم آبی بدن در بارداری ممکن است ایجاد کند عفونت مثانه و کلیه ها می باشد که در بارداری عفونت مثانه و عفونت های کلیه باعث عفونت مایع آمنیون و پارگی کیسه آب جنین و زایمان زودرس خواهد شد و در موارد شدید ممکن است جنین در بدو تولد دچار عفونت شدید و سپتی سمی جنین و عوارض متعاقب آن خواهد شد.

کم آبی بدن در بارداری و در 4 ماه اول بارداری بعلت تهوع و استفراغ شدید مادران و عدم تمایل به نوشیدن آب، بیشتر رخ می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره پزشکی و درمان بیماری خود به متخصصین مربوطه مراجعه نموده و از خود درمانی و یا مصرف دارو ها بدون تایید پزشک معالج خودداری نمایید.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه