آندومتریوز، بیماری است که کیفیت زندگی زنان زیادی را در سرتاسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است و منجر به ناتوانی آنها شده است.علائم بالینی آندومتریوز می تواند بسیار ناهمگن باشد و ممکن است بین شروع بیماری تا تشخیص آن فاصله طولانی بیافتد. بنابراین لازم است برای تشخیص بیماری تست سریع و غیر تهاجمی در دسترس باشد. در این آزمون آینده نگر، ما سایتوکراتین-19 (CK19) را به عنوان شاخصی برای تشخیص آندومتریوز مورد ارزیابی قرار دادیم برای این منظور،تست ELISA را بر روی نمونه های سرم و ادرار، انجام دادیم.
آندومتریوز عمیق (DIE) بیماری است که زنان جوان را در سنین باروری تحت تاثیر قرار می دهد و برای درمان و کنترل بیماری به مهارت چندین متخصص نیاز است. تعیین موقعیت دقیق ضایعات آندومتریوز ضروری است زیرا به برنامه ریزی برای درمان و مشاوره بیمار کمک خواهد کرد. هدف از این آزمون ارزیابی دقت سونوگرافی ترانس واژینال TVS در موقعیت یابی DIE لگنی با استفاده از مقایسه نتایج TVS با یافته های لاپراسکوپیک/ هیستولوژیک و همچنین ایجاد سیستم جدید و استاندارد موقعیت یاب اولتراسوند است که می تواند به دقت موقعیت، اندازه و عمق ضایعات را با استفاده از TVS و در نهایت لاپراسکوپی و هیستولوژی ثبت کند.
سیستم هموستاتیک و التهابی ممکن است یکدیگر را فعال کند. آندومتریوز، بیماری التهابی مزمنی است که ده درصد زنان را تحت تاثیر قرار داده است. هدف از این آزمون مقایسه اثر هموستاتیک بین دو درمانی است که عموما برای زنان مبتلا به آندومتریوز تجویز می شود: سیستم درون رحمی لوونورژسترل (LNG-IUS) و استفاده از لوپرولید استات، آنالوگ هورمون آزاد کننده گنادوتروپین (GnRHa)
هدف: ارزیابی بارداری و زایمان و پیامدهای آن، همچنین خطراتی که جنین را تهدید می کند در زنانی که نخستین زایمان را تجربه کرده اند در مقایسه با زنانی که چند بار تجربه زایمان داشته اند، در این آزمون برخی از زنان به آندومتریوز مبتلا بوده اند و برخی نیز علائم آندومتریوز نداشته اند. روش ها: این آزمون به شیوه مشاهده ای، چند مرکزه و گروهی (همگن)، طراحی شده و در بین زنان باردار سفید پوست (n=2239) انجام شده است، این افراد به هنگام بستری شدن در بیمارستان در 5 واحد زنان و زایمان مورد مصاحبه قرار گرفته اند (سیهنا، رم، پادوا، وارز و فلورانس).

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه