ایمپلنت سینه به منظور افزایش حجم سینه ها، بهبود ظاهر و حفظ تقارن آن ها در بافت سینه قرار می گیرند. عمل ایمپلنت سینه از جمله روش های ماموپلاستی افزایشی محسوب می شود. در این مقاله برخی از انواع ایمپلنت سینه که بدین منظور به کار گرفته می شوند را بررسی می کنیم.

دروانا:

عمل ایمپلنت سینه چیست؟

عمل ایمپلنت سینه از جمله روش های ماموپلاستی افزایشی است. ماموپلاستی افزایشی روش جراحی برای افزایش حجم سینه ها است که به کمک ایمپلنت سینه یا تزریق چربی انجام می گیرد. این روش همچنین چربی از دست رفته سینه ها طی کاهش وزن یا بارداری را جبران می کند، موجب گرد تر شدن شکل سینه ها شده و عدم تقارن میان آن ها برطرف می سازد. عمل ایمپلنت سینه به عنوان یکی از انواع ماموپلاستی افزایشی موجب افزایش پری و برجستگی سینه ها می گردد، تعادل بین سینه ها  کانتور ران ها را بهبود می بخشد و موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

ایمپلنت سینه همچنین برای ترمیم سینه ها بعد از ماستکتومی یا آسیب انجام می گیرد. در ادامه با انواع ایمپلنت سینه که برای افزایش حجم سینه ها مورد استفاده قرار می گیرند آشنا می شویم.

ایمپلنت سینه: انواع

ایمپلنت سینه سالین

ایمپلنت سینه سالین از آب و نمک استریل پر شده است. اگر این نوع ایمپلنت سینه دچار ترکیدگی شود، سالین داخل آن جذب بدن شده و به طور طبیعی از بدن دفع می گردد. ایمپلنت سینه سالین یک شکل یکنواخت، سفتی در سینه ایجاد می کند و برای افزایش حجم سینه ها در خانم های بالای 18 سال از سازمان غذا و دارو تاییدیه دریافت کرده است.

ایمپلنت سینه سالین ساختاری

ایمپلنت سینه سالین ساختاری از آب و نمک استریل پر شده است و دارای یک ساختار داخلی است که موجب طبیعی دیده شدن بیشتر ایمپلنت سینه می شود.

ایمپلنت سینه سیلیکونی

این نوع ایمپلنت سینه از ژل سیلیکون پر شده است. این ایمپلنت سینه نتیجه طبیعی تری را به دنبال خواهد داشت. در صورت ترکیدگی ایمپلنت سینه، ژل داخل آن در داخل پوشش ایمپلنت باقی مانده یا در پاکت ایمپلنت سینه به دام می افتد. ایمپلنت سینه تخلیه شده مجددا با ژل سیلیکون پر می شود. اگر شما عمل ایمپلنت سینه سیلیکونی را انتخاب کرده اید، باید برای اطمینان از این که ایمپلنت ها به خوبی عمل می کنند مرتبا به جراح مراجعه نمایید. انجام سونوگرافی یا ام آر آی می تواند وضعیت ایمپلنت سینه را بررسی کند.

ایمنپلنت سینه سیلیکونی برای افزایش حجم سینه ها در خانم های بالای 22 سال از سازمان غذا و دارو تاییدیه دریافت کرده است.

ایمپلنت سینه چسبنده

فرم پایدار ایمپلنت سینه، ایمپلنت سینه چسبنده نام می گیرد؛ زیرا این نوع ایمپلنت سینه حتی در صورت ترکیدن شکل خود را حفظ می کند. قوام ژل سیلیکونی داخل ایمپلنت بیشتر از ایمپلنت سینه سیلیکونی قدیمی است. این ایمپلنت ها همچنین سفت تر از ایمپلنت های دیگر هستند.

ایمنپلنت سینه چسبنده در پایین برجستگی بیشتری دارد و به سمت بالا باریک تر می شود. اگر ایمپلنت سینه چسبنده بچرخد، ظاهر غیر عادی در سینه ها ایجاد می کند که نیاز به انجام جراحی دیگری برای اصلاح آن وجود دارد. قرار دادن ایمپلنت سینه چسبنده در محل مورد نظر به ایجاد شکاف بزرگ تری نیاز دارد.

ایمپلنت سینه گرد

این نوع ایمپلنت سینه در مقایسه با سایر اشکال ایمپلنت، ظاهری پر تر به سینه ها می دهد. این نوع ایمپلنت سینه موجب برجسته گی بیشتر آن نیز می گردد. از آن جایی که ایمپلنت سینه در همه قسمت ها شکل یکسانی دارد، احتمال حرکت ایمپلنت از محل مورد نظر پایین است.

ایمپلنت سینه صاف

ایمپلنت سینه صاف مسطح ترین نوع ایمپلنت سینه هستند. این نوع ایمپلنت سینه می تواند به همراه پاکت ایمپلنت حرکت کند که بدین ترتیب ظاهر طبیعی تری به سینه ها می دهد. ایمپلنت سینه صاف ممکن است از روی پوست قابل مشاهده یا قابل لمس باشد.

ایمپلنت سینه بافتی

ایمپلنت سینه بافتی بافت اسکاری را برای چسبیدن به ایمپلنت ایجاد می کند، ایمپلنت کمتر در داخل سینه حرکت می کند و سر جای خود قرار می گیرد.

تولید کنندگان ایمپلنت سینه انواع جدیدی از ایمپلنت سینه ارائه می دهند بنابراین گزینه های بیشتری نیز برای عمل ایمپلنت سینه در دسترس هستند. صرف نظر از این که شما چه نوع ایمپلنت سینه ای را انتخاب می کنید، باید به طور مرتب به ملاقات جراح بروید و وضعیت ایمپلنت سینه را بررسی کنید. 

برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه