اولین روز پیش دبستانی نقطه عطفی در زندگی یک کودک است و والدین می توانند با عادات روزانه خانوادگی صحیح که موجب بهبود محیط خانه می گردند، آمادگی کودک برای رفتن به مدرسه را فراهم کنند.

 دروانا:

منتشر شده در 21 فوریه 2018

به گفته محققان کالج پزشکی آلبرت اینشتین در شهر نیویورک، این عادات معمول به ایجاد آمادگی اجتماعی و عاطفی در کودکان کمک می کند. این توانایی برای پیش بردن چالش ها در دور بودن از مادر و پدر و برخورد با سایر کودکان در محیط های جدید است.

کودکانی که بدون آمادگی وارد مدرسه می شوند، با سختی های بیشتری در استدلال و حل مسئله رو به رو می شوند. آن ها دوره توجه کوتاه تر و پذیرش اجتماعی کمتری دارند؛ تمام مشکلاتی که می توانند موفقیت تحصیلی و سلامت و رفاه را نه تنها در طول سال تحصیلی بلکه در زمان بزرگسالی نیز تحت تاثیر قرار دهند.

عادات خانوادگی پیچیده نیستند. آن ها فعالیت های ساده ای مانند شام خوردن با یکدیگر، آواز خواندن، کتاب خواندن، تعریف داستان برای کودکان و بازی کردن با آن هاست. کودکانی که به طور منظم در این 5 فعالیت خانوادگی مشارکت می کنند، آمادگی اجتماعی و عاطفی آن ها بیش از دو برابر خواهد بود و این آمادگی با هر فعالیت اضافی که شما با کودک خود تجربه می کنید بالا می رود.

اگر شما کودک پیش دبستانی در خانه دارید، هر روز زمانی را برای این همبستگی مهم قرار دهید و این فعالیت های را همچنان که کودک شما رشد می کند و شکوفا می شود ادامه دهید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه