آیا کودکی مبتلا به آبله مرغان دارید؟ نگران نباشید. شما می توانید کارهای زیادی را برای مراقبت از کودک تان و درمان خارش آبله مرغان و تب ناشی از آن انجام دهید.

دروانا:

8 ژانویه 2018

در بیشتر کودکان سالم آبله مرغان به خودی خود و بدون درمان برطرف می شود. (دکتر شیلا فالون پروفسور کودکان و درماتولوژی از دانشگاه کالیفرنیا)

در هر حال آبله مرغان در کودکان بسیار مسری است و اینکه کودک تان را در خانه نگه دارید و ارتباطش را با سایر افراد کم کنید بسیار مهم است. این باید تا زمانی باشد که تمام تاول های آبله مرغان پوسته پوسته شده (بعد از حدود یک هفته) و تاول جدیدی تشکیل نشود.

دکتر فالون حمام کردن با پودر کلوئیدی را برای درمان خارش آبله مرغان توصیه می کند. شما می توانید این دارو را از داروخانه ها تهیه کنید. ظرف محتوی را با آب ولرم و نه داغ پر کنید.

بعد از درمان خانگی آبله مرغان و حمام از پماد موضعی استفاده کنید. لوسیون کالامین، ژل پترولام و یا یک لوسیون بدون اسانس ضد خارش که دارای پراموکسین منتول یا کافور هستند گزینه های درمانی خوبی هستند.

آنتی هیستامین خوراکی بدون نسخه انتخابی دیگر برای رفع خارش در کودکان است. طبق دستورات برچسب روی دارو عمل کنید و مطمئن شوید که از دوز مناسبی استفاده کرده اید.

برای رفع تب از داروهای بدون آسپیرین مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. از آسپیرین یا داروهای دارای آسپیرین استفاده نکنید. استفاده از آسپیرین در کودکان مبتلا به آبله مرغان باعث بروز حالتی به نام سندرم ری می شود که کبد و مغز را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث مرگ شود.

توصیه دیگری دکتر فالون این است که ناخن های کودک را کوتاه نگه دارید تا از عفونت های پوستی ناشی از خاراندن تاول ها جلوگیری کنید. برای جلوگیری از خاراندن از جواب یا دستکش برای کودکان کوچک تر استفاده کنید. اجازه ندهید که کودک تاول ها را بکند چرا که موجب ایجاد زخم های عمیق تر می شود.

با اینکه آبله مرغان به خودی خود در طول زمان برطرف می شود اگر نوزادی مبتلا به آبله مرغان دارید، اگر کودک تان سیستم ایمنی ضعیفی دارد یا در تنفس مشکل دارد و یا اینکه هر کدام از تاول ها عفونی شدند به پزشک اطفال یا درماتولوژیست مراجعه کنید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه