بر اساس مرور تحقیقات قبلی محققین دریافته اند افراد مبتلا به اگزما نیازی به حمام کردن با استفاده از سفید کننده ندارند زیرا استفاده از سفید کننده در مقایسه با آب تنها، اثربخشی بهتری را در مبارزه با عفونت های باکتریایی و علائم ناشی از آن نشان نداده است. علاوه بر این بخارات ناشی از  سفید کننده می تواند حمله آسم را در افراد مبتلا به اگزما در پی داشته باشد.

دروانا:

بر اساس یافته های جدید بیماران مبتلا به اگزما می توانند به عنوان راه حلی موثر تنها با آب حمام کنند.

برخی اوقات پزشکان به افراد مبتلا به اگزما توصیه می کردند که مقدار اندکی سفید کننده را در آب ولرم یا خنک مخلوط کرده و با آن خود را شستشو دهند. اما در حال حاضر محققین اظهار داشته اند که باید افراد مبتلا به اگزما را تشویق کنیم تا به طور منظم و تنها با استفاده از آب، حمام کنند بدون اینکه ترس از خشک شدن پوست داشته باشند. باید افراد را تشویق کرد تا از آسیب پوستی و سوزش اجتناب کنند. استفاده از سفید کننده می تواند احتمال آسیب پوستی یا سوزش را به دنبال داشته باشد.

دکتر جاناتان سیلبرگ مسئول ارشد این تحقیقات و استادیار درماتولوژی در دانشگاه پزشکی Northwestern واقع در شیکاگو و مسئول بخش مرکز اگزما اظهار داشت حمام کردن با استفاده از محلول سفید کننده در برخی موارد و برای کنترل عفونت باکتریایی و علائم ناشی از آن تجویز می شود. محققین داده های حاصل از چهار تحقیق قبلی را بازبینی کرده و مطرح کردند استفاده از سفید کننده در مقایسه با آب تنها، اثربخشی بیشتری را نشان نداده است.

علاوه بر این خیلی از افراد مبتلا به اگزما به دلیل بخار ناشی از سفید کننده به آسم دچار می شوند. بخار حاصل از این شوینده می تواند حملات آسم را در این افراد به دنبال داشته باشد. خیلی از حمام ها ممکن است تهویه مناسبی نداشته باشند، بنابراین استفاده از حمام آب گرم همراه با سفید کننده سبب می شود گاز ناشی از آن حمله آسم را در پی داشته باشد.

این یافته ها در ژورنال Annals of Allergy, Asthma and Immunology منتشر گردیده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه