اگزما بیماری مزمنی است که برای افراد بالغ پیامدها و هزینه های بیشتری را در مقایسه با کودکان در پی دارد و تنها به راش های پوستی محدود نمی شود. عملکرد ضعیف شغلی، اختلال در خواب و مشکلات روانی از جمله عوارض این بیماری می باشد. استفاده از استروئیدهای موضعی، مرطوب کننده ها، فوتوتراپی یا استفاده از داروهای سیستمیک از جمله انتخاب های درمانی موثری هستند که به تخفیف علائم اگزما در بیماران بالغ کمک می کنند.

دروانا:

پوست دچار راش و خارش که به عنوان اگزما شناخته می شود برخی اوقات می تواند برای بالغین مبتلا به این بیماری در مقایسه با کودکان هزینه های بیشتری در پی داشته باشد.

دکتر جاناتان سیلوربرگ استادیار دانشگاه نورت وسترن در شیکاگو عنوان کرد بیماران بالغ مبتلا به اگزما در طول زندگی خود با علائمی رو به رو هستند که بسیار دشوار می باشد. این شرایط برای آن ها واقعا هزینه بردار خواهد بود. برخی افراد اشتباها اگزما را بیماری دوران کودکی می دانند و از نظر آن ها این مشکل در دوران بلوغ چندان جدی نمی باشد. افرادی که با این بیماری آشنا نیستند ممکن است بگویند این تنها یک اگزماست اما برای بیماران مبتلا به این بیماری تنها اگزما نیست، بلکه می تواند بسیار عاجز کننده باشد.

خارش شدید، پوست خشک و لکه های قرمز پوستی می تواند فعالیت های روزمره را دشوار سازد. شواهد نشان می دهد اگزما می تواند به عملکرد ضعیف شغلی، اختلال در خواب و مشکلات روانی مانند پریشانی و افسردگی بیانجامد.

هم چنین افراد مبتلا به اگزما ممکن است با احساس شرمندگی اجتماعی رو به رو باشند زیرا برخی افراد ممکن است تصور کنند اگزما بیماری مسری است و یا در اثر بهداشت ضعیف ایجاد شده است.

دکتر سیلوربرگ افزود خوشبختانه درمان هایی وجود دارد که تاثیرات منفی این بیماری را کاهش می دهد و به بهبود سلامت فیزیکی و روانی افراد کمک می کند.

بنا به گفته دکتر سیلوربرگ، رژیم های درمانی برای اگزما عبارت است از استفاده از استروئیدهای موضعی، مرطوب کننده ها، فوتوتراپی یا استفاده از داروهای سیستمیک. هم چنین سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا داروی ضد التهاب موضعی را برای اگزمای خفیف تا متوسط تایید کرده است هم چنین داروی تزریقی نیز برای موارد شدیدتر اگزما تایید شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه