بسیاری از مردان به پوست خود توجهی نمی کنند در صورتی که لازم است بر اساس نوع پوستی که دارند از آن مراقبت کنند. مردان می توانند از مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها و عطر استفاده کنند. بعد از اصلاح کردن پوست، تیغ اصلاح را به خوبی بشویند، هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تمدید کنند و از عینک های آفتابی برای جلوگیری از تابش خورشید استفاده کنند.

دروانا:

خیلی مردان به مراقبت های پوستی خود توجه نمی کنند اما آن ها باید مراقب پوست خود باشند.

بر اساس گفته دکتر آنتونی روسی اولین قدم شناختن نوع پوست می باشد. پوست حساس ممکن است بعد از استفاده از محصولات بهداشتی دچار سوزش و یا گزش شود. پوست نرمال شفاف است و حساس نمی باشد. پوست خشک پوسته پوسته و خارش دار و خشن می باشد. پوست چرب براق است و پوست ترکیبی در برخی نواحی خشک و در برخی نواحی چرب می باشد.

دکتر روسی در اخبار آکادمی متخصصین پوست آمریکا عنوان کرد شناسایی نوع پوست به شما کمک می کند که چطور می توانید از پوست خود مراقبت کنید و چه محصولاتی را برای مراقبت از پوست انتخاب کنید.

دکتر روسی استادیار پوست در مرکز سرطان اسلون کترینگ و کالج پزشکی ویل کورنل می باشد که هر دو در نیویورک واقع شده است.

دکتر روسی توضیح داد اگر پوست شما مستعد آکنه باشد باید از پاک کننده ها و مرطوب کننده های فاقد روغن استفاده کنید و یا از محصولاتی استفاده کنید که روی آن عنوان noncomedogenic ذکر شده است این اصطلاح به این معنی است که این محصول منافذ پوست شما را مسدود نمی کند. اگر شما دارای پوست حساس هستید باید از محصولات فاقد عطر و ملایم استفاده کنید تا از تحریک پوست و قرمزی آن بپرهیزید. باید دقت کنید که لیبل روی محصول فاقد عطر بودن را داشته باشد زیرا ترکیبات عطری می تواند پوست را تحریک کند.

پوست خود را با تمیز کننده ملایم و آب ملایم روزانه و بعد از ورزش کردن شستشو دهید.

استفاده از ریش تراش های چند تیغه می تواند به پوست آسیب بزند بهتر است از حالت دو تیغه یا تک تیغه استفاده کنید و موقع اصلاح کرن، پوست را نکشید. قبل از اصلاح کردن پوست و موهای صورت را مرطوب کنید تا نرم شود. از کرم مرطوب کننده اصلاح استفاده کنید و در جهت رویش مو اصلاح کنید. تیغه را بعد از هر بار استفاده شستشو دهید و بعد از پنج تا هفت بار اصلاح کردن تیغه را عوض کنید.

روزانه پوست خود را مرطوب کنید و پوست را به لحاظ لکه های جدید و خال ها بررسی کنید. به لکه های خارش دار که ممکن است دچار خونریزی شود و یا تغییراتی در رنگ پوست ایجاد کند دقت کنید. این علائم می تواند هشداری از سرطان پوست باشد. اگر شما متوجه تغییرات مشکوک شدید به متخصص بیماری های پوستی مراجعه کنید.

هر زمان که بیرون می روید از ضد آفتاب استفاده کنید. همه نواحی که در معرض خورشید می باشد را ضد آفتاب بمالید (کف سر، گوش ها و گردن). بهتر است از ضد آفتاب هایی با اس پی اف 30 به بالا استفاده کنید که ضد آب نیز می باشند و علیه تابش های فرابنفش نوع A و B نیز موثر باشند. ضد آفتاب را هر دو ساعت و یا فورا بعد از شنا کردن و تعریق شدید تجدید کنید.

سایر مراحل برای محافظت از پوست عبارت است از استفاده از سایه و پوشیدن لباس مناسب و کلاه های لبه پهن و استفاده از عینک های آفتابی که علیه تابش فرابنفش مقاوم می باشند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه