قبل از استفاده از محصولات بهداشتی پوست که جدیدا خریداری کردید، مقداری از محصول را به مدت یک هفته روی پوست ساعد خود تست کنید تا ببینید آیا واکنش حساسیتی اتفاق می افتد یا خیر. دستورالعمل محصول را به دقت بخوانید و آن را رعایت کنید. در صورت تحریک و یا التهاب پوست از مصرف محصول پوستی جدید خودداری کنید.

دروانا:

بنا به گفته انجمن درماتولوژی پوست آمریکا، برخی اصلاحات روی برچسب اصالت کالا های پوستی یا لیبل محصولات بهداشتی پوست باعث گمراه شدن مصرف کنندگان می شود، بنابراین افراد همیشه نمی توانند بر آن چه که روی لیبل محصولات پوستی می خوانند، اعتماد کنند.

دکتر Rajani Katta در اخبار انجمن عنوان کرد نوشته روی لیبل محصولات بهداشتی همیشه توصیف دقیقی از محصول و یا عوارض جانبی احتمالی آن را در برندارد. دکتر کاتا خود استادیار بالینی در کالج پزشکی بیلور در هوستون می باشد.

او توضیح داد تولیدکنندگان می توانند به منظور اهداف بازاریابی خود از زبان مخصوصی استفاده کنند و اصطلاحات مشابه می تواند معانی متفاوتی را روی لیبل محصولات مختلف داشته باشد و به سختی می توان تعیین کرد آن ها چه معنایی برای پوست ما دارند.

عوارض محصولات بهداشتی پوست:

سازمان غذا و دارو آمریکا توضیحی را در مورد لیبل محصولات بهدشتی پوست تعیین نکرده است. این بدان معنی است که اصطلاح پوست حساس یا هایپوآلرژیک بر روی یک محصول تضمین نخواهد کرد این محصول منجر به آزار، تحریک و یا واکنش آلرژیک پوست شما نخواهد شد.

محصولات بهداشتی که کاملا گیاهی و طبیعی توصیف می شوند الزما خوب نیستند. به خاطر داشته باشید که پیچک سمی نیز طبیعی و گیاهی است و حتی اگر ترکیبات گیاهی و طبیعی برای پوست خوب باشد برخی محصولات می تواند افزودنی ها و ترکیبات محافظت کننده ای داشته باشد که می تواند مضر باشد.

محصولات فاقد اسانس نیز صد در صد فاقد اسانس نیستند. اصطلاح بی بو نیز نشان نمی دهد یک محصول فاقد اسانس می باشد. بلکه محصولی را توصیف می کند که در آن از ترکیبات شیمیایی اسانس استفاده شده تا بوی قوی سایر ترکیبات را بپوشاند.

بنا به گفته دکتر کاتا متاسفانه این لیبل گذاری روی محصولات بهداشتی پوست تضمین نمی کند که یک ترکیب کاملا ضد آلرژی می باشد و برای پوست های حساس ضرری ندارد.

دکتر کاتا توضیح می دهد مشکل پیچیده آن است که برخی افراد بعد از ماه ها یا سال ها استفاده از محصولات بهداشتی پوستی، واکنش های آلرژیک را نشان می دهند.

پیشگیری از واکنش های حساسیتی پوست:

برای پیشگیری از این واکنش های پوستی دکتر کاتا نکات زیر را پیشنهاد می کند:

قبل استفاده از محصول آرایشی و بهداشتی جدید مقداری از آن را به مدت یک هفته روی پوست ساعد خود تست کنید تا ببینید آیا واکنشی اتفاق می افتد یا خیر. دستورالعمل محصول را به دقت بخوانید و آن را رعایت کنید. در صورت تحریک و یا التهاب پوست از مصرف محصول آرایشی و بهداشتی جدید خودداری کنید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه