تحقیقات جدید نشان داد یائسگی زودرس ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را در زندگی آینده خانم به دنبال داشته باشد.

محققین گفتند اگر تحقیقات بیشتری این یافته ها را تایید کند، ممکن است پزشکان سعی کنند تا خانم هایی را که بعد از پایان یافتن دوران خونریزی های قاعدگی، به درمان های روانی و هورمونی نیاز دارند را شناسایی کنند.

این تحقیق به صورت آن لاین در 6 ژانویه در ژورنال JAMA Psychiatry منتشر شد، محققین نتایج 14 تحقیق را مورد بررسی قرار دارند که در آن ها نزدیک به 68000 خانم مسن حضور داشتند.

محققین دریافتند خانم هایی که در سن 40 سالگی یا بالاتر به یائسگی دچار می شوند در زندگی آینده به لحاظ ابتلا به افسردگی در خطر کمتری قرار دارند و این در مقایسه با کسانی است که دچار یائسگی زودرس می شوند.

محققین گفتند خانم هایی که در سنین بالاتر به یائسگی وارد می شوند، دوره باروری طولانی تری داشته اند از طرفی بیشتر در معرض هورمون استروژن قرار داشته اند.

دکتر Eleni Th Petridou از دانشگاه آتن در یونان نوشت این یافته ها بر اساس افزایش میزان در معرض استروژن قرار گرفتن (به طور طبیعی) هم چنین سن یائسگی و میزان دوران باروری ارزیابی شد.

محققین جمع بندی کردند که این یافته ها پیامدهای بالینی قابل توجهی دارد زیرا این امکان را فراهم می اورد تا خانم هایی که در خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند و  باید از نظارت های روانی یا درمان مبتنی بر استروژن بهره مند شود، شناسایی گردند.

در این تحقق تنها مشاهده شد ارتباطی بین یائسگی زودرس و افسردگی وجود دارد اما علت این ارتباط مشخص نشد.

بر اساس کالج زنان و زایمان آمریکا، در ایالات متحده آمریکا میانگین سن یائسگی 51 سال است.

تاریخ انتشار: 1394/10/14
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه