بر اساس یافته های تحقیقی جدید، خانم هایی که نخستین فرزند شان در میانه 20 تا میانه های 30 سالگی متولد می شود، در سن 40 سالگی از سلامت بهتری برخوردارند تا مادرانی که در اوایل  20 سالگی اولین فرزند شان متولد شده است.

محققین داده های بیش از 3300 خانم آمریکایی را مورد مطالعه قرار دادند. وضعیت سلامت این خانم ها از سال های 1979 تا 2008 بررسی و پیگیری شد. این خانم ها همگی برای اولین بار در سنین 15 تا 35 سالگی بچه دار شده بودند. وضعیت سلامت این خانم ها در سن 40 سالگی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در آن سن، آن هایی که نخستین فرزندشان در بازه 25 تا 35 سالگی به دنیا آمده بود، وضعیت بهتری به لحاظ سلامت داشتند و این در مقایسه با مادرانی به دست آمد که اولین فرزندشان در سن 15 تا 19 و یا 20 تا 24 سالگی به دنیا آمده بود. در بین خانم هایی که نخستین فرزندشان در اوایل بیست و یا در دوره نوجوانی به دنیا آمده بود، میزان سلامت در 40 سالگی چندان متفاوت نبود.

در این تحقیق تنها برخی نتایج مشاهده شد و به گونه ای طراحی نشده بود که به علت این امر بپردازد.

این یافته ها در شماره دسامبر ژورنال Health and Social Behavior منتشر شد.

مسئول این تحقیقات Kristi Williams استادیار جامعه شناسی در دانشگاه Ohio گفت ما اولین کسانی هستیم که در آمریکا نشان دادیم بچه دار شدن در جوانی با تشدید سلامت در دهه های بعدی در خانم های سیاه و سفید پوست ارتباط دارد و نتایج را با خانم هایی مقایسه کردیم که بعد از 24 سالگی بچه دار می شوند.

در این تحقیق نشان داده شد وضعیت سلامت خانم ها در سن 40 سالگی در بین افرادی که در اوایل 20 سالگی بچه دار شده بودند و یا در دروه نوجوانی بچه دار شده بودند، مشابه بود، این نشان می دهد باورهای معمول که توصیه می کند حداقل تا 20 سالگی باید برای بچه دار شدن صبر کرد، می تواند بی اساس باشد.

محققین هم چنین این فرضیه را نیز رد کردند: خانم هایی که ازدواج نکرده و بچه دار می شوند اگر در نهایت ازدواج کنند سالم تر خواهند بود. در عوض در این تحقیق نشان داده شد خانم های مجرد سیاه پوست که بعدا ازدواج می کنند در 40 سالگی با مشکلات بیشتری در سلامت مواجه خواهند شد و این در مقایسه با خانم هایی است که مجرد باقی مانده اند.

اما در این تحقیق نشان داده نشد چرا چنین چیزی وجود دارد. محققین گفتند این یافته ها نشان داد تلاش برای تشویق ازدواج مادران مجرد می تواند نتایج ناخواسته ای در پی داشته باشد.

ویلیامز گفت اغلب مطالعات نشان می دهد که تلاش برای ارتقا ازدواج در افزایش نرخ ازدواج نا موفق بوده است. یافته ها نشان می دهد که شاید این نکته حداقل برای سلامت خانم های سیاه پوست مناسب باشد.

در ایالات متحده آمریکا، حدود یک سوم همه زایمان های اول در خانم های 20 تا 24 سال اتفاق می افتد. محققین گفتند در بیشتر موارد این خانم ها مجرد هستند.

ویلیامز گفت ما هنوز باید نگران خانم هایی باشیم که در اوایل 20 سالگی باردار می شود زیرا آن ها در میانسالی با چالش های بیشتری مواجه خواهند شد.

تاریخ انتشار: 1394/10/07
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه