تحقیقی جدید نشان داد مادران جوان و نوزادان آن ها مزایای قابل توجهی را به دنبال دریافت مراقبت های گروهی در دوران بارداری به دست می آوردند.

مراقبت های گروهی در دوران بارداری همانند مراقبت های فردی است اما بر اساس گفته محققین در مراقبت های گروهی، زمان بیشتری صرف آموزش و ایجاد مهارت در خانم های باردار می شود هم چنین افراد این امکان را دارند تا با سایر خانم های باردار نیز صحبت کنند و تجارب بیشتری به دست آوردند.

بر اساس گفته رهبر این تحقیقات Jeannette Ickovics از دانشکده بهداشت عمومی در نیوهاون، دخالت های بالینی اندک در دوران بارداری می تواند بر نتایج زایمان تاثیر بگذارد.

او گفت مراقبت های گروهی در دوران بارداری می تواند نتایج مطلوبی برای مادر و نوزاد در پی داشته باشد بدون این که شانس خطری را افزایش دهد. این گونه مراقبت ها می تواند نتایج  قابل توجهی  در از بین بردن نابرابری های سلامتی و هزینه های درمانی در پی داشته باشد.

به هر حال باید توجه داشت در این تحقیق تنها نشان داده شد ارتباطی بین نتایج مطلوب در بارداری و زایمان با دریافت مراقبت های گروهی وجود دارد، اما علت آن مشخص نشد.

این تحقیق در تاریخ 21 دسامبر در ژورنال آمریکایی  Public Healthمنتشر شد، محققین در 14 مرکز بهداشتی در نیویورک خانم های باردار جوانی را مورد بررسی قرار دادند که برخی از آن ها مراقبت های گروهی دریافت می کردند و برخی دیگر نیز مراقبت های معمول و فردی دریافت می کردند.

شرکت کنندگان بازه سنی 14 تا 21 سال داشتند و در مناطق فقیر زندگی می کردند اما خطر شناخته شده ای بارداری شان را تهدید نمی کرد گروه ها شامل 8 تا 12 خانم بود.

این بررسی نشان داد در مقایسه با کسانی که مراقبت های فردی دریافت می کردند، خانم هایی که در گروه های مراقبت های بارداری بودند، 33 درصد کمتر در خطر به دنیا آوردن نوزادانی با وزن کم قرار داشتند (کاهش وزنی که  متناسب با هفته بارداری نبود) . هم چنین ریسک زایمان زودرس نیز کمتر بود و نوزادان به دنیا آمده زمان کمتری را در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان می گذراندند.

محققین دریافتند با این روند، احتمال بیشتری وجود خواهد داشت خانم هایی که مراقبت های گروهی دریافت می کردند، صبر کنند تا زمان مناسب برای بارداری مجدد فرا رسد، به  این ترتیب ریسک خطرات در بارداری بعدی کاهش خواهد یافت.

هم چنین محققین عنوان کردند شرکت بیشتر در جلسات گروهی ریسک عوارض و مشکلات مربوط به زایمان را نیز کاهش خواهد داد.

محققین گفتند باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا بدانیم چرا مراقبت های گروهی با نتایج مطلوب تر برای مادر و نوزاد همراه است.

تاریخ انتشار: 1394/10/06
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه