محققین گزارش کردند با استفاده از پرینترهای سه بعدی، این امکان فراهم است که دارو بسیار شخصی و بر اساس نیاز فرد تنظیم شود و این خود بُعد جدیدی است.

محققین می گویند داروهایی که تولید انبوه می شوند نمی توانند بر اساس مشخصات بیمار مانند نژاد، وزن و وضعیت عملکرد کلیه و کبد تنظم شوند. اما داروهای سفارشی بسیار موثرترند و کمتر منجر به بروز اثرات جانبی می شوند.

در این تحقیق محققین دانشگاه Wake Forest ، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه کارولینای شمالی الگوریتم کامپیوتری را ایجاد کردند که در آن نرم افزاری برای پرینتر سه بعدی برای داروها وجود داشت. این نرم افزار بعد از دریافت جزئیاتی در مورد بیمار، ویژگی های بیولوژیک و وضعیت پزشکی او، دوز مناسب برای بیمار را تعیین می کرد و داده هایی را برای چاپ سه بعدی داروها فراهم می آورد.

محققین گفتند 5 دوز قرص 80 (از 124 تا 373 میلی گرم) توسط پرینتر سه بعدی ایجاد شده است که تغییر پذیری کمی دارد.

دکترMin Pu  از دانشگاه ویک فارست طی اخباری گفت این یافته ها نشان داد استفاده از پرینتر سه بعدی برای ایجاد داروهای سفارشی ممکن است. اما قبل از این که این تکنولوژی در اختیار بیماران قرار گیرد باید تحقیقات بیشتری انجام داد.

این تحقیق در روز دوشنبه در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا در اورلاندو ارائه شد. داده های ارائه شده در نشست ها باید تا قبل از منتشر شدن در ژورنال های کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته شوند.

تاریخ انتشار: 1394/09/02
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه