تحقیقات جدید نشان می دهد کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند بیشتر احتمال دارد که به آلرژی مبتلا شوند و این در مقایسه با کودکانی به دست آمده است که از شیرهای فرموله شده استفاده می کنند.

در این تحقیق داده های نزدیک به 200 کودک 4 تا 18 ساله ثبت شد و افرادی که از شیر مادرشان تغذیه کرده بودند با افرادی مقایسه شدند که از شیرهای خشک استفاده می کردند (و این فارغ از دوره مصرف شیر بود). این نتیجه در تعارض با باورهای معمول بود که نشان می داد شیر مادر می تواند کودک را از عفونت های میزبان و سایر بیماری ها مانند آلرژی محافظت کند.

دکتر Quindelyn Cook پزشک اطفال در شیکاگو گفت ما تصور می کردیم شیر مادر از خیلی آلرژی ها جلوگیری می کند اما به طور شگفت آوری متوجه شدیم که کودکان (در هر دو گروه) به انواعی از آلرژی ها مبتلا شدند.

وی افزود مادران باید همچنان به شیردهی فرزندان خود ادامه دهند زیرا در این مورد هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

این تحقیق در روز پنج شنبه در کالج آلرژی آمریکا در نشست سالانه آسم، ایمونولوژی و آلرژی ارائه شد. تحقیقات ارائه شده در کنفرانس های علمی تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

بر اساس آن چه سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها منتشر کرده است آلرژی های تنفسی، پوستی و غذایی در بین کودکان آمریکایی بسیار شایع است. بر اساس آن چه که این سازمان می گوید، بروز آلرژی در کودکان در سال های 1999 و 2011 افزایش یافته است.

کوک و همکارنش نمودار پزشکی 194 بیمار را در کلینیک ایمونولوژی به مدت 4 سال مورد بازبینی قرار دادند و آن هایی را شناسایی کردند که به آلرژی تب یونجه مبتلا شده بودند که به وسیله آزمونی پوستی بروز بیماری در آنها تشخیص داده شده بود. این کودکان به دو گروه تقسیم شدند 134 نفر در گروهی قرار گرفتند که از شیر مادر تغذیه می کردند و 60 نفر در گروهی قرار داشتند که شیر خشک مصرف می کردند.

در هر دو گروه تعداد مشابهی از کودکان به تب یونجه، آسم، اگزما و آلرژی غذایی مبتلا شده بودند.

اما یکی از متخصصین کودکان عنوان کرد زمانی که بحث بین آلرژی و تغذیه نوزاد مطرح است،  مقایسه کودکانی که از شیر مادر و شیر خشک استفاده می کنند، چندان کار ارزشمندی نیست.

دکتر Charles Shubin مسئول بخش کودکان در Mercy Family Care واقع در بالتیمو گفت خیلی از مادران در بیمارستان و خانه به فرزندان خود شیر می دهند و بعد از مدتی روی شیر خشک سوئیچ می کنند، بنابراین نمی توان چنین جمع بندی را از این تحقیق به دست آورد. این تحقیق به شفاف شدن این موضوع کمک نمی کند زیرا از این نظر خیلی ضعیف است. تفاوت بسیار زیادی بین کسانی وجود دارد که تا به حال از شیر مادر استفاده نکرده اند و کسانی که انحصارا از شیر مادر استفاده کرده اند.

آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند کودکان حداقل 12 ماه نخست زندگی خود را از شیر مادر تغذیه کنند و حتما شش ماه اول زندگی را از شیر مادر  تغذیه کنند.

Shubin گفت در بین مادران امروز تعداد کمی وجود دارند که فرزندان خود را تنها از طریق شیر خود تغذیه می کنند. او نمی داند که آیا تغذیه انحصاری با شیر مادر تاثیر مهمی بر ریسک ابتلا به آلرژی دارد یا خیر.

او گفت معضل ما این است که هنوز افراد را متقاعد نکرده ایم که نوزادان خود را به طور انحصاری از طریق شیر خود تغذیه کنند. او گفت من مادران را تشویق می کنم تا جایی که راحت هستند، به فرزندان خود شیر دهند.

تاریخ انتشار: 1394/08/28
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه