یک تحقیق جدید نشان داد که صرف نظر از نوع یا مرحله سرطان سینه، تعداد کمی از خانم ها که در  اقلیت نژادی قرار دارند و در آینده احتمال بیشتری دارد که به سرطان مبتلا شوند، در مقایسه با خانم های سفید پوست، احتمال کمتری دارد که درمان های توصیه شده را دریافت کنند.

Lu Chen رهبر این تحقیقات از بخش علوم بهداشت در مرکز تحقیقات سرطان Fred Hutchinson در سیاتل، طی اخبار انجمن تحقیقات سرطان آمریکا (AACR) گفت در حالی که تحقیقات قبلی نیز چنین نابرابری را نشان داده بود، این تحقیق جدید نیز نشان داد که چنین نابرابری در همه انواع سرطان های سینه وجود دارد.

این تحقیق با سرمایه گذاری سازمان ملی سرطان انجام شد و در تاریخ 13 اکتبر در ژورنالCancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention منتشر شد.

این تیم تحقیقاتی داده های حاصل از 18 ثبت مبتنی بر سرطان را در ایالات متحده آمریکا جمع آوری کردند. محققین داده های دموگرافیک، درجه و اندازه تومور، درمان و همچنین وضعیت بیمه درمانی بیش از 100000 خانم آمریکایی را مورد آنالیز قرار دادند.

محققین نوع تومور زنان را نیز ثبت کردند که می تواند فاکتوری برای پیش آگهی و مراقبت درمانی باشد.

برای مثال محققین وضعیت رسپتور هورمونی را بررسی کردند و این بدان معناست که آیا تومور به هورمون درمانی حساسیت بیشتر یا کمتری دارد. همچنین آنها بررسی کردند که آیا تومور نسبت به فاکتور رشد اپیدرمال انسانی neu-2 (HER2) مثبت است یا خیر و این نشان می دهد که تومورها تا چه حد تهاجی هستند.

بر اساس گفته محققین، در مقایسه با خانم های سیاه پوست، خانم های سفید پوست بیشتر در معرض داشتن تومورهای کوچک تر قرار دارند و آنها بیشتر به فرم های غیر تهاجمی سرطان سینه مبتلا هستند.

بعلاوه خانم هایی از سایر نژاد ها بیشتر از خانم های سفید پوست در معرض ابتلا به مراحل پیشرفته سرطان سینه قرار دارند.

خانم های سیاه پوست بیشتر تومورهای بزرگ و تهاجمی دارند که به آن سرطان سینه سه گانه منفی گفته می شود. 40 تا 70 درصد آنها در تمام زیر گروه های سرطانی وقتی تشخیص داده می شوند که بیماری پیشرفت کرده است.

در بین همه انواع سرطان سینه، 30 تا 40 درصد خانم های اسپانیایی تبار در مرحله ای بیماری شان تشخیص داده می شود که بیماری در مرحله ی دو یا سه قرار دارد.

به نظر می رسد نابرابری قومی نژادی بر درمان خانم ها تاثیر می گذارد. این تحقیق نشان داد در مورد همه انواع سرطان های سینه، خانم های سیاه پوست 30 تا 60 درصد بیشتر در خطر دریافت درمان نامناسب قرار دارند.

در عین حال خانم های اسپانیایی تبار نیز 20 تا 40 درصد بیشتر در خطر دریافت درمانی زیر حد استاندارد هستند.

محققین گفتند که تفاوتی در درمان خانم های سفید پوست و خانم های آمریکایی-آسیایی تبار به دست نیامد.

حتی زمانی که تیم تحقیقاتی Chen وضعیت بیمه درمانی زنان را نیز بررسی کرده بود، این نابرابری ها در مورد زنان سالم نیز به همین ترتیب صدق می کرد.

دو مورد از متخصصین سرطان سینه از مشاهده نتایج غافلگیر نشدند.

دکتر Paolo Boffetta متخصص انکولوژی از دانشکده پزشکی Mount Sinai واقع در نیویورک گفت مشخص است که نابرابری در سرطان سینه بر خانم هایی که از گروه های اقلیت هستند مخصوصا آفریقایی- آمریکایی تبارها تاثیر می گذارد. در این تحقیق جدید نگاه دقیق تری به این نابرابری شده است. با توجه به چنین نابرابری و هم چنین افزایش نرخ مرگ و میر در خانم هایی که در اقلیت قرار دارند، باید بالاترین اولویت را در بحث تلاش جهانی برای مقابله با سرطان سینه اختصاص داد.

دکتر Stephanie Bernik مسئول جراحی انکولوژی در بیمارستان لنوکس هیل واقع در نیویورک گفت دلیل پشت این جریان که چرا چنین شکاف قومی نژادی در بحث تشخیص و درمان سرطان سینه وجود دارد ناشناخته است.

او گفت فاکتورهای اجتماعی اقتصادی احتمالا در این میان نقش دارد، خانم هایی که ثروت کمتری دارند احتمالا کمتر می توانند در جستجوی درمان های توصیه شده و مراقبت های لازم باشند. او ادامه داد باید تحقیقات بیشتری انجام داد تا بدانیم چطور می شود درمان را برای این گروه از زنان بهینه کنیم و این که چرا استراتژی های فعلی موثر نیست.

تاریخ انتشار: 1394/08/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه