مطالعات اولیه نشان داده است که هورمون درمانی می تواند برای کلیه زنان مفید باشد.

دکتر Andrea Kattah از کلینیک مایو واقع در ایالات مینسوتا که مسئول این تحقیقات بود گفت، ریسک ها و مزایای هورمون درمانی در خانم هایی که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند هنوز بحث فعالی است و تاثیرات هورمون درمانی بر کلیه ها نتایج متغیری را نشان داده است.

در این تحقیق 700 خانم مسن که تحت هورمون درمانی بودند با نزدیک به 1500 خانم که تحت هورمون درمانی قرار نداشتند مورد مقایسه قرار گرفتند.

نرخ دو مورد از اندیکاتورهای بیماری های کلیوی (میکروآلبومینوری و کاهش میزان فیلتراسیون گلومرولی) در خانم هایی که هورمون درمانی می کردند پایین تر بود.

میکروآلبومینوری وقتی اتفاق می افتد که میزان پروتئینی به نام آلبومین در ادرار بیشتر از حد نرمال باشد و این می تواند علامتی از آسیب کلیوی باشد.

بعد از تنظیم فاکتورهای خطر مربوط به بیماری های کلیوی و بیماری قلبی، محققین دریافتند که هورمون درمانی ارتباط قوی با کاهش نرخ میکروآلبومینوری دارد.

باید توجه داشت در این تحقیق تنها یک ارتباط مشاهده شده و این رابطه اثبات نشد.

این تحقیق در 5 نوامبر در نشست انجمن انجمن نفرولوژی آمریکا ساندیاگو ارائه شده است. داده ها و جمع بندی های ارائه شده در نشست ها تا قبل از منتشر شدن آنها در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شود.

Kattah در اخبار انجمن عنوان کرد شناسایی نقش هورمون ها بر عملکرد کلیه می تواند توضیحی برای تفاوت جنسیت در بیماری مزمن کلیوی، مشاوره خانم ها در مورد استفاده از هورمون درمانی و آینده اهداف درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی باشد.

از آن جایی که احتمال اثرات جانبی وجود دارد هورمون درمانی باید تنها در پایین ترین دوز موثر و در کوتاه ترین دوره درمانی استفاده شود. هورمون ها معمولا برای درمان یائسگی نسخه می شوند.

تاریخ انتشار: 1394/07/27
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه