بر اساس تحقیقات جدید، تست های خونی می تواند خانم های مبتلا به لوپوس را که در خطر بالای عوارض بارداری قرار دارند، شناسایی کند.

لوپوس نوعی اختلال در سیستم ایمنی است که شانس مشکلات بارداری اعم از پره اکلامپسی و سقط جنین را افزایش می دهد.

تحقیقات جدید نشان داده است که کنترل برخی بیومارکرها در خون بیماران مبتلا به لوپوس در دوران بارداری می تواند افرادی که بارداری نرمالی دارند نسبت به کسانی که در خطر مشکلات قرار دارند را شناسایی کند.

در این تحقیق داده های حاصل از 497 خانم باردار مبتلا به لوپوس و 207 خانم باردار دیگر که به این بیماری مبتلا نبودند مورد آنالیز قرار گرفت. آنها در هر ماه بارداری تحت چکاپ قرار گرفتند.

در این تحقیق نشان داده شد بیومارکرهایی به نام فاکتورهای آنژیوژنیک در حال گردش که رشد جفت را تنظیم می کند و بر سلامت عروق خونی مادر تاثیر دارد، می تواند در اوایل بارداری ارزیابی شود.

بر اساس گفته مسئول این تحقیقات، در هفته دوازده تا پانزده بارداری ها، تغییر در این بیومارکرها می تواند سیگنال خطری برای عوارضی اعم از مشکلاتی در فشار خون و پره اکلامپسی، مشکلاتی در رشد جنین، زایمان زودرس و مرگ جنین یا نوزاد باشد.

بر مبنای گفته مسئول این تحقیقات، آنالیز این بیوکارکرها می تواند افزایش شدت خطرات را در بیشتر بیماران رد کند، در نتیجه مراقبت های مناسب تر و استرس کمتر در پی خواهد بود. این تحقیق در 29 سپتامبر در ژورنال زنان و زایمان آمریکا منتشر شد.

دکتر جان سالمون از کالج Weill Cornell Medical در نیویورک طی اخباری در ژورنال گفت، با توجه به این که 20 درصد خانم های مبتلا به لوپوس دچار عوارض شدیدی می شوند، توانایی شناسایی بیماران در مراحل اولیه بارداری، می تواند از شدت عوارض بکاهد و تاثیر مهمی بر مراقبت از بیمارانی دارد که در خطر بالایی قرار دارند.

بر اساس آن چه که دکتر رابرت رومرو، سردبیر ارشد ژورنال زنان گفت این تحقیق نشان می دهد وقتی میزان این بیومارکرها نرمال باشد، 95 درصد خانم های مبتلا به لوپوس عوارضی را در دوران بارداری تجربه نمی کنند.

رومرو مسئول Perinatology Research Branch در موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا طی اخباری جدید گفت بنابراین اندازه گیری ساده این بیومارکر می تواند تا حد زیادی به مادر، خانواده و پزشکان اطیمنان دهد.

تاریخ انتشار: 1394/07/14
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه