سیستم بالون دوگانه یکپارچه توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای مبارزه با چاقی در افراد بالغ مورد تایید قرار گرفت.

FDA طی اخباری گفت این دستگاه با باد کردن داخل معده، احساس سیری را ایجاد می کند اگر چه عملکرد این دستگاه به خوبی درک نشده است.

این دستگاه برای افرادی که شاخص توده بدن آنان بین 30 تا 40 است و به چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت مبتلا هستند، مورد تایید است. این دستگاه برای کسانی که راه های مختلف کاهش وزن را طی کرده و موفق نبوده اند نیز مناسب می باشد.

بر اساس گفته FDA، این دستگاه با استفاده اندوسکوپی که از طریق دهان انجام می شود در معده قرار می گیرد، این دستگاه شکل و ظاهر معده را تغییر نمی دهد. از کاربران خواسته می شود تا رژیم غذایی سالم و کنترل شده ای داشته باشند و ورزش نمایند. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که بعد از شش ماه برداشته می شود.  

این محصول در کارآزمایی بالینی مورد ارزیابی قرار گرفته است که در آن بیش از 325 فرد 22 تا 60 سال حضور داشتند و هر کدام از این افراد حداقل یکی از مشکلات و عوارض مزمن مربوط به چاقی را دارا بودند. بر اساس گفته FDA، آنهایی که از این دستگاه استفاده کردند به طور متوسط تا 14 پوند وزن خود را از دست دادند، و این نتایج در مقایسه با گروه شاهد به دست آمد که آنها به طور متوسط حدود 7 پوند وزن کم کرده بودند.

شایع ترین اثرات جانبی این دستگاه عبارت است از سردرد، تهوع و درد ماهیچه ای. بر اساس گفته FDA، برخی از عوارض جانبی بسیار نادر عبارت بود از واکنش های آلرژیک، حمله قلبی، پارگی مری، عفونت و مشکلاتی در تنفس.

افرادی که نباید از این دستگاه استفاده کنند عبارتند از کسانی که برای لاغر شدن جراحی کرده اند، آن هایی که به بیماری التهابی روده مبتلا هستند، آن هایی که دچار فتق hiatal hernia هستند، یا افرادی که در تخلیه معده تاخیر دارند و همچنین افرادی که به عفونت فعال اچ- پیلوری مبتلا هستند. خانم های باردار و افرادی که به طور روزانه آسپرین مصرف می کنند نیز نباید از این دستگاه استفاده نمایند.

این سیستم توسط کمپانی ReShape Medical واقع در سان کلمنته کالیفرنیا تولید شده است.

تاریخ انتشار: 1394/05/15
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه