تحقیقات جدید نشان داده است که چهره خانم ها در طول تخمک گذاری قرمز تر از حد معمول می شود اما این تغییر به اندازه ای محسوس نیست که به چشم انسان بیاید.

این تغییر ممکن است علامتی از اوج باروری باشد اما ممکن است کمتر قابل توجه باشد زیرا کنترل و پنهان کردن تخمک گذاری مزایای بیشتر دارد.

در پریمات ها، نر ها زمانی به ماده ها ابراز توجه میکنند که ظاهر آنها تخمک گذاری را نشان دهد. اما در انسان تخمک گذاری چندان آشکار نیست و برقرار کردن رابطه جنسی تنها به دوره تخمک گذاری خانم محدود نمی شود.

محقین تغییر رنگ چهره خانم ها را در طول ماه بررسی کردند. در این تحقیق 22 خانم حضور داشتند. از چهره بدون آرایش این خانم ها روزانه با استفاده از دوربینی که می تواند رنگ را خیلی دقیق تر از دوربین های معمولی نشان دهد، عکس برداری شد. 

Hannah Rowland رهبر این تحقیقات از دپارتمان جانورشناسی دانشگاه کمبریج در انگلیس طی اخباری گفت ما در این تحقیق توانستیم تعدادی از فارغ التحصیلان خانم کالج را برای این آزمون جذب کنیم و هر غروب قبل از صرف شام از آنها عکس برداری کنیم.

از یک برنامه کامپیوتری استفاده شد تا تصویر هر یک از خانم ها چک شود. این تصاویر به رنگ های قرمز، آبی و سبز درآمد و تغییر در میزان رنگ ها ارزیابی شد.

در عین حال خانم ها به لحاظ تغییرات هورمونی در بازه های زمانی مشخصی در طول ماه مورد تست قرار گرفتند. محققین بر مبنای این تغییرات مشخص کردند که در چه زمانی فرد بیشترین قدرت باروری را دارند. خانم هایی که در میزان هورمون جسم زردشان افزایشی نشان داده می شد، انتظار می رفت که ظرف 24 ساعت تخمک گذاری را انجام دهند.

قرمزی در چهره خانم ها در طول ماه تغییراتی می کند اما حداکثر این تغییرات در زمان تخمک گذاری است، این تحقیق در 30 ژوئن به صورت آن لاین در PLOS One منتشر شد.

چهره خانم ها تا بعد از افت میزان استروژن قرمز باقی می ماند. بیشترین حد قرمزی به اندازه ای نیست که با چشم انسان رویت شود.

وقتی قاعدگی آغاز می شود قرمزی چهره خانم ها کمتر می شود. محققین گفتند میزان قرمزی متناسب با تغییراتی است که در در دمای بدن در طول چرخه تخمک گذاری اتفاق می افتد.

Rowland گفت خانم ها زمان تخمک گذاری را نشان نمی دهند اما به نظر می رسد این اطلاعات به نحوی نشان داده می شود زیرا تحقیقات نشان می دهد که خانم ها در زمان تخمک گذاری به نظر آقایان جذاب تر می آیند. او ادامه داد تغییرات پوست می تواند سیگنالی بیرونی برای تخمک گذاری باشد همان طور که در سایر پریمات ها نیز این چنین است اما این تحقیق نشان داد قرمزی پوست صورت به اندازه ای نیست که مردان آن را درک کنند، اگر چه این یافته بخش کوچکی از یک پازل بسیار بزرگ است.

محققین می گویند انسان ها و سایر پریمات ها به رنگ قرمز جذب می شوند و خانم ها نیز با پوشیدن لباس های قرمز رنگ و با استفاده از آرایش آن را افزایش می دهند.

Robert Burriss متخصص روانشناس از دانشگاه Northumbria در انگلیس طی اخباری گفت: در سال های 1970، دانشمندان تصور کردند که سیگنال های غیر ارادی در باروری مانند تغییر در رنگ پوست با سیگنال های ارادی مانند نحوه لباس و رفتار جایگزین می شود.

او گفت برخی گونه های پریمات ها با تغییر رنگ در صورت خود باروری شان را نشان می دهند. حتی اگر در انسان هم به این شکل باشد به نظر می رسد ما متوجه آن نیستیم.

فرضیه دیگر این است که خانم ها اغلب وقتی می خواهند مردان را جذب کنند سرخ می شوند.

Burriss گفت سایر تحقیقات نشان داده است خانم هایی که در فاز باروری قرار دارند مردمک چشم شان گشاد تر می شود اما تنها وقتی این اتفاق می افتد که می خواهند در تعامل با مردی جذاب باشند. در مجموع باید گفت در مورد این که آیا تغییر در قرمزی پوست به این نحو است یا خیر، تخقیقات بیشتری لازم است.

تاریخ انتشار: 1394/04/16
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه