تحقیقات جدید نشان می دهد که مردان کمتر از زنان به 100 سالگی می رسند اما مردان در مقایسه با زنان هم سن و سال خود تمایل بیشتری به سالم بودن دارند.

محققین انگلیسی می گویند اگر چه خانم ها چهار برابر بیشتر از مردان به 100 سالگی می رسند اما آنها بیشتر از مردان به شکستگی استخوان یا مشکلات مزمن مانند از دست دادن بینایی و شنوایی دچار می شوند. مردان کمتر به بیماری های مزمن دچار می شوند.

رهبر این تحقیقات Nisha Hazra از کالج King در لندن طی اخباری گفت ما دریافتیم تعداد شگفت آوری از افراد 100 ساله دچار بیماری های عمده نیستند. اما از آن جایی که تعداد افرادی که به 100 سال می رسند تدریجا رو به افزایش است، بسیار اهمیت دارد تا نیازهای مراقبتی این گروه سنی را درک کنیم. این کمک خواهد کرد تا هزینه مراقبت های درمانی متناسب با رشد جمعیت پیش رود.

محققین سوابق سلامت بیش از 11000 فرد 100 ساله را در انگلیس مورد بررسی قرار دادند و مشکلاتی از قبیل دیابت، سکته، سرطان و آرتریت را مورد ارزیابی قرار دادند. محققین همچنین خطرات و مشکلات وابسته به سن اعم از زوال عقلی، افتادن، شکستگی در استخوان و مشکلات بینایی را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد در سال های 1990 تا 2013 تعداد خانم های 100 ساله 50 درصد بوده است و در بین مردان این آمار 30 درصد است.

این تحقیق در 22 ژوئن در ژونال انجمن طب سالمندان آمریکا American Geriatrics Society منتشر شد.

همه افراد 100 ساله، بیشتر دچار مشکلات غیر کشنده مانند آرتریت بودند تا این که به بیماری هایی مانند سرطان یا دیابت دچار باشند.

این یافته ها نشان می دهد افراد مسن در آینده تکیه بیشتری به خدمات درمانی خواهند داشت.  محققین متذکر شدند باید تحقیقات بیشتری انجام داد تا مشخص شود چگونه برخی افراد بدون این که دچار مشکلات جدی در سلامت شوند، بسیار عمر می کنند و برخی دیگر چنین نیستند.

دکتر Hazra افزود تحقیقات بیشتر در آینده باید بر درک این پیامدها متمرکز شود تا به ایجاد خدمات درمانی کمک کند.  

تاریخ انتشار: 1394/04/11
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه