تحقیقات جدید نشان می دهد خانم هایی که تغییر پذیری کمتری در ضربان قلب خود دارند احتمال بیشتری دارد که به مشکلات جنسی دچار باشند.

تغییر پذیری در ضربان قلب به تفاوت در طول بازه زمانی بین ضربان های قلب گفته می شود. بر اساس گفته محققین، این تغییرات در برانگیختگی جنسی خانم ها نقش مهمی دارد.

در این تحقیق 72 خانم در بازه سنی 18 تا 39 سال شرکت داشتند و محققین میزان ضربان قلب آنها را در حین تماشای کلیپ هایی اندازه گیری کردند.

این تحقیق نشان داد خانم هایی که نرخ تغییر پذیری در ضربان قلب آنها زیر حد متوسط است در مقایسه با سایر خانم ها بیشتر به ناتوانی در برانگیختگی جنسی و به طور کلی اختلال جنسی دچارند. اما ارتباط بین این مشاهدات اثبات نشد.

این یافته ها اخیرا در ژورنال Applied Psychophysiology and Biofeedback منتشر شده است.

رهبر این تحقیقات Amelia Stanton از دانشگاه تگزاس در Austin طی اخباری گفت: تحقیق ما نشان داد که تغییرپذیری کم در ضربان قلب ممکن است خانم ها را در خطر مشکلاتی در برانگیختگی جنسی و به طور کلی مشکلات جنسی قرار دهد.  

او افزود با توجه به این که تغییر پذیری کم ضربان قلب در حالت استراحت با مشکلاتی مانند افسردگی، پریشانی و اعتیاد به الکل ارتباط دارد، چندان تعجب آور نیست که با اختلالات جنسی نیز ارتباط داشته باشد.

او ادامه داد تغییرپذیری در ضربان قلب می تواند راهی کم هزینه برای ارزیابی مشکلات جنسی و کنترل درمان باشد.

تحقیق قبلی نشان داد که ارتباطی بین تغییر ضربان قلب در حالت استراحت و مشکلات نعوظ در مردان وجود دارد.

تاریخ انتشار: 1394/04/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه