تحقیقات جدید نشان می دهد خانم های 50 ساله که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند و نتیجه تست تراکم استخوان آنها نرمال است نیازی ندارند که به مدت 10 یا 15 سال آینده تست مجدد بدهند.

دکتر Margaret Gourlay از دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل تاکید کرد که خانم های جوانتر که علائمی از تحلیل استخوان را در خود دارند، بیشتر در خطر شگستگی قرار دارند و بنابراین به تست های منظم نیاز دارند.

در این تحقیق تقریبا 4100 خانم آمریکایی در بازه سنی 50 تا 64 سال حضور داشتند که در تحقیقات مستمر سلامت زنان شرکت داشتند.

همه خانم ها تست تراکم مینرال استخوان را انجام دادند تا ریسک شکستگی و پوکی استخوان ارزیابی شود. این خانم ها از هورمون یا مکمل کلسیم و ویتامین D استفاده نمی کردند. این تیم تحقیقاتی عنوان کرد آنها هرگز دچار شکستگی نشده بودند.

نتایج: در میان خانم هایی که نتایج تست آنان علائمی از پوکی استخوان را نشان نداده بود، این تست نزدیک به 13 سال برای 1 درصد از خانم های خیلی جوان انجام شد و برای 1 درصد پیرترین خانم ها که از شکستگی در ناحیه ستون فقرات و لگن رنج می بردند، هر 8 سال انجام شد.

برای 3 درصد خانم های جوان تر تقریبا به مدت 12 سال و برای خانم های مسن تر که علائمی از پوکی استخوان نداشتند اما از شکستگی ستون فقرات با لگن، مچ و یا بازوها رنج می بردند هر 9 سال انجام شد.

محققین معتقدند که خانم های جوان تر که در دوره بعد از یائسگی قرار دارند و علائمی از پوکی استخوان را نشان نمی دهند نیازی به تکرار تست تراکم مینرال استخوان به مدت 10 تا 15 سال  ندارند.

این تحقیق با سرمایه گذاری موسسه ملی بهداشت در ماه ژوئن با عنوان Menopause منتشر شد.

دو تن از متخصصین مطرح نمودند که این تحقیق می تواند راهنمای با ارزشی برای خانم های مسن باشد.

دکتر Rebecca Brightman استادیار بالینی زنان و زایمان و علوم باروری در دانشگاه پزشکی Icahn در  Mount Sinai واقع در نیویورک گفت در گذشته، هم پزشکان و هم بیماران معتقد بودند که تست های روتین مربوط به تراکم استخوان به طور منظم انجام شود، حتی اغلب توصیه می شد 2 سال یک بار انجام شود.

او ادامه داد زمان بندی تست های پوکی استخوان باید همیشه بر اساس تصمیم گیری بیمار و پزشک او باشد. اما این تحقیق نشان میدهد اگر خانم هایی که تازه دچار یائسگی شده اند، تراکم استخوان نرمالی دارند می توانند 10 تا 15 سال بعد این تست را تکرار کنند.

دکتر Caroline Messer متخصص غدد از بیمارستان لنوکس هیل واقع در نیویورک معتقد است که این تحقیق یک اشکال عمده دارد و این است که در این تحقیق زمان بندی بر اساس تجربه شکستگی در بیمار در نظر گرفته می شود و نه نخستین علائم نشان دهنده پوکی استخوان یا تحلیل استخوان ها.

او توضیح می دهد" بنابراین بازه های کوتاه تر ممکن است مزایایی فراتر از کاهش ریسک شکستگی های کوتاه مدت داشته باشد. توجه به تحلیل استخوان قبل از پیشرفت آن می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند در نتیجه می توان از بروز شکستگی های احتمالی جلوگیری کرد. "

محققین این تحقیق تاکید کردند خانم هایی که در تست نخست خود علائمی مبنی بر ضعف استخوان دارند باید از نزدیک و به طور منظم تحت نظر باشند. بر اساس گفته محققین در این تحقیق خانم های مبتلا به پوکی استخوان که در خطر شکستگی بالایی قرار داشتند و هر 3 سال چکاپ می کردند، 1 درصد این افراد دچار شکستگی های عمده شدند. هر 2.5 سال، 3 درصد این خانم ها دچار چنین آسیب هایی می شدند.

تاریخ انتشار: 1394/03/26
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه